:Projekt Aguave Grün -End of story..
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
:Projekt Aguave Grün -End of story..
Här kommer lite bilder på min ersättare för pajeron:
Före:
Efter:
Bilen är i ett bra skick, kom till swe. 1998. Ställdes av 1999 för att sedan stå i varmgarage
Receptet är som följer:
35" simex -klart
2" höjning -klart
Warn 8274 -klart
Inbyggd 12 volt kompressor med tank -klart
Bullbar anpassad för 8274 -klart
Snorkel -klart
Rocksliders längs sidorna -klart
Hasplåtar under -klart
Konvertera till turbo -klart
Avlägsna samtliga golvmattor -klart
Mont. komradio -klart
Mont. varvräknare -klart
Mont. avgastempmät. -klart
30 mm spacer -klart
40 mm karosshöjning -klart
-Vinna minst en challangetävling *överlåtes till nya ägaren *
Här är motorn:
Någon som vet om det är en 3,0 eller 3,5 om motornummret är: R 603 011 35 01 ?
Gjutstämpeln säger -95 på flera ställen iaf.
Tack till Kalle för att du hängde på, andra helgen i rad (Malmö förra helgen & Helsingborg idag)
Tack till Lennie för tipset om bilen
Tack till Roger för en seriös affär & ett trevligt bemötande!
//F
Före:
Efter:
Bilen är i ett bra skick, kom till swe. 1998. Ställdes av 1999 för att sedan stå i varmgarage
Receptet är som följer:
35" simex -klart
2" höjning -klart
Warn 8274 -klart
Inbyggd 12 volt kompressor med tank -klart
Bullbar anpassad för 8274 -klart
Snorkel -klart
Rocksliders längs sidorna -klart
Hasplåtar under -klart
Konvertera till turbo -klart
Avlägsna samtliga golvmattor -klart
Mont. komradio -klart
Mont. varvräknare -klart
Mont. avgastempmät. -klart
30 mm spacer -klart
40 mm karosshöjning -klart
-Vinna minst en challangetävling *överlåtes till nya ägaren *
Här är motorn:
Någon som vet om det är en 3,0 eller 3,5 om motornummret är: R 603 011 35 01 ?
Gjutstämpeln säger -95 på flera ställen iaf.
Tack till Kalle för att du hängde på, andra helgen i rad (Malmö förra helgen & Helsingborg idag)
Tack till Lennie för tipset om bilen
Tack till Roger för en seriös affär & ett trevligt bemötande!
//F
Senast redigerad av carfrigge den sön nov 23, 2014 20:42, redigerad totalt 11 gång.
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Re: .
Japp, är det premium så är det !dansken skrev:Fan, är det inte merca fälgar på släpet
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Måste varit färgen du föll för;)
Undersökte vad min motor heter 603 972 12 och det är en 350.
Har du manuell låda på den motorn är det garanterat en 300. Då 350 kom bara med automat för de manuella lådorna höll inte för den motorn.
Rekommenderar dig att ska du höja så mycket så gör 2" på fjädrarna och 2" bodylift. För GW har lite problem med utfjädringen och att kardanerna tar i. Tyvärr sägs de även vara så att hjullagerna håller inte så länge på dessa bilarna med 35".
Ser dock ut att vara en riktigt fräsch grund för dig att börja på. Vad är det för motor som suttit original i den?
Grattis ser ut att vara bra köp.
Undersökte vad min motor heter 603 972 12 och det är en 350.
Har du manuell låda på den motorn är det garanterat en 300. Då 350 kom bara med automat för de manuella lådorna höll inte för den motorn.
Rekommenderar dig att ska du höja så mycket så gör 2" på fjädrarna och 2" bodylift. För GW har lite problem med utfjädringen och att kardanerna tar i. Tyvärr sägs de även vara så att hjullagerna håller inte så länge på dessa bilarna med 35".
Ser dock ut att vara en riktigt fräsch grund för dig att börja på. Vad är det för motor som suttit original i den?
Grattis ser ut att vara bra köp.
Tack, ja bilen är verkligen jättefinMahindra skrev:Måste varit färgen du föll för;)
Undersökte vad min motor heter 603 972 12 och det är en 350.
Har du manuell låda på den motorn är det garanterat en 300. Då 350 kom bara med automat för de manuella lådorna höll inte för den motorn.
Rekommenderar dig att ska du höja så mycket så gör 2" på fjädrarna och 2" bodylift. För GW har lite problem med utfjädringen och att kardanerna tar i. Tyvärr sägs de även vara så att hjullagerna håller inte så länge på dessa bilarna med 35".
Ser dock ut att vara en riktigt fräsch grund för dig att börja på. Vad är det för motor som suttit original i den?
Grattis ser ut att vara bra köp.
Det står ca 6500 mil på mätaren, skulle förvåna mej om det inte stämmer..
Det är en 5 cyl. sugmotor i den nu.
Det sitter automatlåda på turbomotorn.
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Att den bara skulle gått 6500mil de skulle jag inte tro om den kommer från Tyskland. Är det 300 diesel i bilen? Den fem femcylindriga?
Om det sitter en 300 femma i bilen och jag varit dig hade jag nog hellre fixat fram en turbo till den. Dels för det är mest troligt en original GW motor med fördelarna det har och att femman håller betydligt bättre än sexan.
Om det sitter en 300 femma i bilen och jag varit dig hade jag nog hellre fixat fram en turbo till den. Dels för det är mest troligt en original GW motor med fördelarna det har och att femman håller betydligt bättre än sexan.
Mahindra skrev:Att den bara skulle gått 6500mil de skulle jag inte tro om den kommer från Tyskland. Är det 300 diesel i bilen? Den fem femcylindriga?
Om det sitter en 300 femma i bilen och jag varit dig hade jag nog hellre fixat fram en turbo till den. Dels för det är mest troligt en original GW motor med fördelarna det har och att femman håller betydligt bättre än sexan.
Är det för du är fördomsfull eller är det fakta ang. mätarställningen/import från tyskland
Hursomhelst körde jag en rejäl sväng med bilen idag och första intrycket blev: SLÖ men tyst och mkt följsam så något måste göras för att få mer kraft i bilen.
Just nu lutar det åt att TD motorn hamnar under huven inom snar framtid, den är ju ändå anpassad för överladdning.
Skulle den mot förmodan "rasa" blir det turbokonvertering av orginalmotorn.
Är dom känsliga för "rattfladder" ?
Sitter slitna 31" på nu och ratten svajar rejält runt 70km/t, styrdämpare sitter där den skall och ser ut att vara ny.
På det stora hela känns den jäkligt gedigen och jämför man med pajerons drivlina (som höll för min körning under flera år) skall denna inte vara sämre.
Hoppas den teorin stämmer med verkligheten bara....
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
tersan skrev:Jag har själv en nyinförskaffad GD (1985, korta karossen, 300-motor) och behöver lite tips/idéer, så det här ska bli spännande att följa!
Härligt!
Upp med bilder & mer info
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D