bladfjäder pajero -88
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
bladfjäder pajero -88
Har under senaste tiden märkt att bilen (-88 korta chassit) "hänger" lite på höger bak. Har inte brytt mig så mycket om det, men tittade närmare på det idag. Bakre fästet på bladfjädern har "fastnat" i upptryckt läge mot bilen. Höjde upp bilen och försökte spänna tillbaka den med en kofot. Den gick att få ner den en bit, men den gick tillbaka till samma läge igen. Ser inga konstigheter på höger bladfjäder jämfört med den vänstra. Ska bakre fästet vara stummt eller fjädrande? Tar gärna emot förslag på lösning problemet.
-
- Hemmastadd
Re: bladfjäder pajero -88
ingen som har något tips???anders_are skrev:Har under senaste tiden märkt att bilen (-88 korta chassit) "hänger" lite på höger bak. Har inte brytt mig så mycket om det, men tittade närmare på det idag. Bakre fästet på bladfjädern har "fastnat" i upptryckt läge mot bilen. Höjde upp bilen och försökte spänna tillbaka den med en kofot. Den gick att få ner den en bit, men den gick tillbaka till samma läge igen. Ser inga konstigheter på höger bladfjäder jämfört med den vänstra. Ska bakre fästet vara stummt eller fjädrande? Tar gärna emot förslag på lösning problemet.
-
- Rutinerad
-
- Hemmastadd
Har försökt innan att lägga in bilder på forumet men inte lyckats. Ingen hacker precis, men jag menar fäster/staget som går mellan bladfjädern och balken. Ett ca 10cm långt stag som ligger i upptryckt läge horisontellt mot balken på höger bak. På vänster sida är det vinklat i 45grader. seer inga skador på själva bladfjädern...Pajero-88 skrev:kan du ta en bild så att man ser vad du menar?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Hemmastadd
-
- Hemmastadd
-
- Hemmastadd
Bladfjädrar
Har bladfjädrar från en kort 95:a dessa torde passa på din också
500 kr per sida.
Hälsningar
Gunnar
500 kr per sida.
Hälsningar
Gunnar
Kör idag Pajero kort 3,5 L + att hustrun har en lång 3,5 L + en kort med canvastak för soliga dagar. I viloläge några styck Pajero:s för skrotning.
-
- Hemmastadd
Re: Bladfjädrar
Ok. Ska kolla vad frakten kan gå på, eller om jag hittar någon som kan ta med dom norröver... Återkommer.GUJOGUJO skrev:Har bladfjädrar från en kort 95:a dessa torde passa på din också
500 kr per sida.
Hälsningar
Gunnar
-
- Hemmastadd
Adress ??
Hur långt norröver bor du ??
kolla din profil men hitta ingen adress
Hälsningar Gunnar
Hälsningar Gunnar
Kör idag Pajero kort 3,5 L + att hustrun har en lång 3,5 L + en kort med canvastak för soliga dagar. I viloläge några styck Pajero:s för skrotning.
-
- Hemmastadd
Re: Adress ??
västra jämtland...GUJOGUJO skrev:Hur långt norröver bor du ??
Hälsningar Gunnar
-
- Hemmastadd
Re: Bladfjädrar
Har du fjädrarna kvar? I så fall, vet du längden på dom? Eller är du säker på att de passar en 88:a? Kanske någon annan på forumet som vet?? kollade frakten med bussgods och priset var ganska rimligt för ev. frakt..GUJOGUJO skrev:Har bladfjädrar från en kort 95:a dessa torde passa på din också
500 kr per sida.
Hälsningar
Gunnar
/Anders
-
- Hemmastadd
Bladfjädrar
Hej
Har bakvagnen kvar på 95:an, men kan nog få fram fjädrar till en 88:a också, jag hör av mig om ett par dagar. Du kan ju själv ta måtten så länge.
Hälsningar
GUJO
Har bakvagnen kvar på 95:an, men kan nog få fram fjädrar till en 88:a också, jag hör av mig om ett par dagar. Du kan ju själv ta måtten så länge.
Hälsningar
GUJO