Finns det någon som lyckats få halvljusinställningen att fungera utan att det yr en massa plastflisor överallt?
Jävla plastsmäck, trodde Jeep skulle vara lite robust byggd, men va fan hela innanmätet i fronten är ju bara plast, liknar ju en koreanbil.
Skulle rengöra kugghjulen till inställningen, fick en 2:a på besiktingen och det gick inte att ställa höjden på lampan, satt fullt med skit i kugghjulen.
Enl Hayensboken ska man dra lyktan rakt ut, vips så har du 3st trasiga clips som sitter mellan reflektorn och justerskruvarna. Clipsen kostar runt 100 kr styck...Kul Trodde jag var immun efter alla Mazdor jag har och haft, men det här är ju löjligt...
För mig höll 1 clips, för reflektorn sprack istället, ännu roligare!
Inte blev det bättre för att Jeep har bytt utförande på det översta clipset, så nu måste man fila upp hålet i reflektorn och fixa till någon form av stöd, för annars glappar lampinsatsen massor upp och ner...
Jag blir så trött, inte ens mina plast Mazdor har så här mycket plast överallt....
Så ett tips, var VÄLDIGT försiktig när du vill lossa en lykta, det skadar inte att reka vart närmaste JEEP återförsäljare finns!
/Thomas
Justering av halvljus på GC. Vad är det för kinaskit?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Justering av halvljus på GC. Vad är det för kinaskit?
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!