nissan patrol i range rover
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
nissan patrol i range rover
Hej har funderingar på om det går att peta i en motor med växellåda,fördelningsåda från en nissan patrol 3.3td i en range rover,kanske är det någon här som vet,dom petar ju i volvos td 40,så det borde ju gå,vore ju perfekt om man kunde lyfta i hela paketet 

Chevrolet k2500 silverado
Re: nissan patrol i range rover
Inte gjort men borde ju inte vara några större problem, bilarna är ju nästan lika storaRETEP skrev:Hej har funderingar på om det går att peta i en motor med växellåda,fördelningsåda från en nissan patrol 3.3td i en range rover,kanske är det någon här som vet,dom petar ju i volvos td 40,så det borde ju gå,vore ju perfekt om man kunde lyfta i hela paketet

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Ford F350 Flatbead 7,3
-
- Guru
är ju en rak sexa å jag tror nog den är stötte äv vad volvomotorn är4x4power skrev:Inte gjort men borde ju inte vara några större problem, bilarna är ju nästan lika storaRETEP skrev:Hej har funderingar på om det går att peta i en motor med växellåda,fördelningsåda från en nissan patrol 3.3td i en range rover,kanske är det någon här som vet,dom petar ju i volvos td 40,så det borde ju gå,vore ju perfekt om man kunde lyfta i hela paketet
Aha okej, men roverns motorrum är ju ganska stortRoger Patrol skrev:är ju en rak sexa å jag tror nog den är stötte äv vad volvomotorn är4x4power skrev:Inte gjort men borde ju inte vara några större problem, bilarna är ju nästan lika storaRETEP skrev:Hej har funderingar på om det går att peta i en motor med växellåda,fördelningsåda från en nissan patrol 3.3td i en range rover,kanske är det någon här som vet,dom petar ju i volvos td 40,så det borde ju gå,vore ju perfekt om man kunde lyfta i hela paketet

4x4 Engineering Sandhill
Ford F350 Flatbead 7,3
Ford F350 Flatbead 7,3
är ju en rak sexa å jag tror nog den är stötte äv vad volvomotorn är[/quote td40,motorn är ju också en rak sexaRoger Patrol skrev:4x4power skrev:Inte gjort men borde ju inte vara några större problem, bilarna är ju nästan lika storaRETEP skrev:Hej har funderingar på om det går att peta i en motor med växellåda,fördelningsåda från en nissan patrol 3.3td i en range rover,kanske är det någon här som vet,dom petar ju i volvos td 40,så det borde ju gå,vore ju perfekt om man kunde lyfta i hela paketet
Chevrolet k2500 silverado
Nissan/Range Rover
Hej har haft en nissan 3,3td i min range,dock hade jag orginal växellåda,
man måste bygga om sumpen annars tar den i framaxeln,
motorn går bra i rangen men den är tung,har kört med mercedes 300 turbo diesel men dom har för dåligt vridmoment.
Nu bygger jag en långfärds bil range 87a med cheva v8 diesel 6,2 J motor då får jag ca 160 hk 380-400 nm vid 2000rpm samma vikt som Nissan ca 300 kg använder nu ZF HP4 låda.
man måste bygga om sumpen annars tar den i framaxeln,
motorn går bra i rangen men den är tung,har kört med mercedes 300 turbo diesel men dom har för dåligt vridmoment.
Nu bygger jag en långfärds bil range 87a med cheva v8 diesel 6,2 J motor då får jag ca 160 hk 380-400 nm vid 2000rpm samma vikt som Nissan ca 300 kg använder nu ZF HP4 låda.
Morgan Hill Gränna