Akut hjälp, förgasaren smäller som satan
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Akut hjälp, förgasaren smäller som satan
Skulle behövs lite hjälp, står mitt ute i ingenstans men en förgasare som smäller som satan och en motor som går orent.
Jag låg och körde i 80-90 och så börjar det toksmälla i förgasaren. Smäller så fort jag ger minsta gaspådrag.
Vad kan det vara för fel? Bilen är en wrangler -88 med 6cyl 4.2 och weberförgasare..
Sitter lite illa till då jag står längs vägen kan man säga :/
Jag låg och körde i 80-90 och så börjar det toksmälla i förgasaren. Smäller så fort jag ger minsta gaspådrag.
Vad kan det vara för fel? Bilen är en wrangler -88 med 6cyl 4.2 och weberförgasare..
Sitter lite illa till då jag står längs vägen kan man säga :/
Mina fordon: www.garaget.org/jeep_tom
Skriv i tråden eller så kan ni även ringa mig på .....(nummer borttaget)..
MVH Tom
MVH Tom
Senast redigerad av jeep_tom den lör okt 16, 2010 21:09, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Hemmastadd
-
- Veteran
- Kontakt:
om det är ett tändsystem med brytare kan jag starkt rekomendera att som tidigare inlägg kolla upp tädningssystemet, kolla strömkabeln till brytaren under fördelarlocket, är den minsta glapp eller har dåligt kontakt brukar dom betee sig precis som du beskriver eller om den jordar igenom kabelhöljet
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
Haf har bytt rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift.
Dock ingen förbättring.
Tar jag bort tändkabeln till 1a cylindern så går motorn rätt kasst, men de starka förgasarknallarna försvinner. Man kan säga att den går bättre utan förbränning på 1a cylindern än om man har kabeln monterad iaf..
Är lte fundersam om det är någon lyftare eller nått som kanske hängt sig så att insugsventilen inte stänger riktigt?
Blir väl att börja skruva någon dag o se om man hittar nått fel, har bilen hemma nu iaf så..
Dock ingen förbättring.
Tar jag bort tändkabeln till 1a cylindern så går motorn rätt kasst, men de starka förgasarknallarna försvinner. Man kan säga att den går bättre utan förbränning på 1a cylindern än om man har kabeln monterad iaf..
Är lte fundersam om det är någon lyftare eller nått som kanske hängt sig så att insugsventilen inte stänger riktigt?
Blir väl att börja skruva någon dag o se om man hittar nått fel, har bilen hemma nu iaf så..
Lokaliserat felet idag.
Det är lyftaren som har havvererat..
Så det blir att skruva isär och byta. Bör man byta alla lyftare på en gång? Några bra tips någon kan ge på ett sådant motoringrepp?
Det är lyftaren som har havvererat..
Så det blir att skruva isär och byta. Bör man byta alla lyftare på en gång? Några bra tips någon kan ge på ett sådant motoringrepp?