Nybliven jeep cherokee-89 ägare med lite frågor

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

sjöblom!
Hemmastadd

Nybliven jeep cherokee-89 ägare med lite frågor

Inlägg av sjöblom! » sön sep 26, 2010 12:30

Tjenare!
Handlade mig min första jeep igår, blev en cherokee från 89 med 4 liters sexan, är de dessa som kallas XJ?
Har lite elproblem med den, instrumentbelysningen, högerfram elhiss och elstolarna funkar inte. Vart sitter säkringarna och vart ska man börja leta fel?

Sen tänkte jag kika lite vad man kan göra för förbättrad framkomlighet till en början utan att spendera en massa tusenlappar? Tänkte på höjning framförallt och hur stora hjul man kan få på?
Något annat man ska tänka på?
mvh

Lattjolajban
Hemmastadd

Re: Nybliven jeep cherokee-89 ägare med lite frågor

Inlägg av Lattjolajban » sön sep 26, 2010 15:38

sjöblom! skrev:Tjenare!
Handlade mig min första jeep igår, blev en cherokee från 89 med 4 liters sexan, är de dessa som kallas XJ?
Har lite elproblem med den, instrumentbelysningen, högerfram elhiss och elstolarna funkar inte. Vart sitter säkringarna och vart ska man börja leta fel?

Sen tänkte jag kika lite vad man kan göra för förbättrad framkomlighet till en början utan att spendera en massa tusenlappar? Tänkte på höjning framförallt och hur stora hjul man kan få på?
Något annat man ska tänka på?
mvh
Finns en hel dek trådar om el-stolar, hissar etc.
Är nog inte bara säkringar utan kabelbrott.

Alla "fyrkantiga" cherokee är Xj oavsett 2,5 liter 4a, 2,8 V6, 4,0 rak 6a eller diesel.

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » sön sep 26, 2010 15:51

Elhissen Plocka av panelen och kontrollmät på stiften till motorn.
Ström där så är motorn kass.
Ingen ström. kolla hur det ser ut i vänsterdörren.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

målarn
Guru

Inlägg av målarn » tis okt 19, 2010 20:48

angående höjning, så kom ut till bråt vid nästa jeepträff och kolla på några bilar (min tex)!
Merca Geländewagen 300TD

Skriv svar