Tjenare!
Handlade mig min första jeep igår, blev en cherokee från 89 med 4 liters sexan, är de dessa som kallas XJ?
Har lite elproblem med den, instrumentbelysningen, högerfram elhiss och elstolarna funkar inte. Vart sitter säkringarna och vart ska man börja leta fel?
Sen tänkte jag kika lite vad man kan göra för förbättrad framkomlighet till en början utan att spendera en massa tusenlappar? Tänkte på höjning framförallt och hur stora hjul man kan få på?
Något annat man ska tänka på?
mvh
Nybliven jeep cherokee-89 ägare med lite frågor
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
Re: Nybliven jeep cherokee-89 ägare med lite frågor
Finns en hel dek trådar om el-stolar, hissar etc.sjöblom! skrev:Tjenare!
Handlade mig min första jeep igår, blev en cherokee från 89 med 4 liters sexan, är de dessa som kallas XJ?
Har lite elproblem med den, instrumentbelysningen, högerfram elhiss och elstolarna funkar inte. Vart sitter säkringarna och vart ska man börja leta fel?
Sen tänkte jag kika lite vad man kan göra för förbättrad framkomlighet till en början utan att spendera en massa tusenlappar? Tänkte på höjning framförallt och hur stora hjul man kan få på?
Något annat man ska tänka på?
mvh
Är nog inte bara säkringar utan kabelbrott.
Alla "fyrkantiga" cherokee är Xj oavsett 2,5 liter 4a, 2,8 V6, 4,0 rak 6a eller diesel.
Elhissen Plocka av panelen och kontrollmät på stiften till motorn.
Ström där så är motorn kass.
Ingen ström. kolla hur det ser ut i vänsterdörren.
Ström där så är motorn kass.
Ingen ström. kolla hur det ser ut i vänsterdörren.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499