köpråd LR discovery es 97
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: lör feb 09, 2008 22:10
köpråd LR discovery es 97
Tja!
har fått lite abstinens efter en bil som jag kan rasta i skogen igen och jag undrar hur dom är? har tidigare kört jeep så har ingen erfarenhet av LR.
Vad ska man leta efter för fel? finns det några vanliga fel på dom? det sitter en v8 i den. och vad är ett lagom pris?
och hur mycket måste dom ändras för att få dom bra i skogen? hade inte tänkt att köra nå avancerade saker men lite upptäcksfärder blir det ju alltid;)
har fått lite abstinens efter en bil som jag kan rasta i skogen igen och jag undrar hur dom är? har tidigare kört jeep så har ingen erfarenhet av LR.
Vad ska man leta efter för fel? finns det några vanliga fel på dom? det sitter en v8 i den. och vad är ett lagom pris?
och hur mycket måste dom ändras för att få dom bra i skogen? hade inte tänkt att köra nå avancerade saker men lite upptäcksfärder blir det ju alltid;)
-
- Guru
- Inlägg: 3819
- Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
- Ort: Vretstorp / Stockholm
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: lör feb 09, 2008 22:10
Jag tror inte detta är rätt forum, prova: http://www.slrk.org Det är inte den vanligaste bilen här... även om ett och annat projekt skymtat förbi under åren. Men att bara säga "Låt bli", är väl lite väl grymt...
-
- Guru
- Inlägg: 3819
- Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
- Ort: Vretstorp / Stockholm
jag lägger en länk på en film..
å dom jag sett i skogen är inte hela...finns ju några andra bilar att välja på som jag är helt säker på är bättre
http://www.youtube.com/watch?v=0lBBw9w3fbA
å dom jag sett i skogen är inte hela...finns ju några andra bilar att välja på som jag är helt säker på är bättre
http://www.youtube.com/watch?v=0lBBw9w3fbA
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 184
- Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
- Ort: Långtutiskogen, Småland
- Kontakt:
Att ge rådet låt bli och motivera det med en film med två så olika bilar blev väl ändå lite fel.
Om man bortser från Patrolens spärr är Discon minst lika potent i terränglådan det mesta handlar om vem som sitter bakom ratten. Min LR 90:a har i stort samma drivlina som den tilltänkta Discon och den fungerar kanon redan original, Discons bak är väl det enda som är sämre.
De Discosar vi haft i klubben har inte haft några problem med framkomligheten begränsningen har bara suttit hos chaffisen.
Bilar i skogen är/blir trasiga oavsett märke.
Delarna till LR är billiga jämfört med andra och med lite höjning och grova däck kommer man längre. (+skydd)
Om man bortser från Patrolens spärr är Discon minst lika potent i terränglådan det mesta handlar om vem som sitter bakom ratten. Min LR 90:a har i stort samma drivlina som den tilltänkta Discon och den fungerar kanon redan original, Discons bak är väl det enda som är sämre.
De Discosar vi haft i klubben har inte haft några problem med framkomligheten begränsningen har bara suttit hos chaffisen.
Bilar i skogen är/blir trasiga oavsett märke.
Delarna till LR är billiga jämfört med andra och med lite höjning och grova däck kommer man längre. (+skydd)
Bättre en sugga i skogen än ett svin på vägen!
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm
-
- Användare
- Inlägg: 23
- Blev medlem: lör feb 09, 2008 22:10
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 184
- Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
- Ort: Långtutiskogen, Småland
- Kontakt:
styrstaget kan jag hålla med om att de är lite klena vilket inte är unikt för LR, nya kraftiga finns på nätet till en billig peng.
Axlarna håller riktigt bra vill jag påstå, har kört med 35:or innan och nu 37x14,5 och har hittills inte knäckt någon drivaxel (peppar peppar, ta i trä) och jag finkör inte utan det kan gasas rätt friskt.
Återigen vill jag säga att om olyckan är framme så finns nya hyfsat billigt i öriket.

Axlarna håller riktigt bra vill jag påstå, har kört med 35:or innan och nu 37x14,5 och har hittills inte knäckt någon drivaxel (peppar peppar, ta i trä) och jag finkör inte utan det kan gasas rätt friskt.

Återigen vill jag säga att om olyckan är framme så finns nya hyfsat billigt i öriket.
Bättre en sugga i skogen än ett svin på vägen!
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm
-
- Forumräv
- Inlägg: 531
- Blev medlem: mån feb 27, 2006 9:55
- Ort: Väderstad (Mjölby)
Då tror jag det kommer hålla alldeles utmärkt faktiskt.Flashmeister skrev:ja alltså det kommer inte bli någon avancerad terrängkörning från min sida men man vill ju inte att allt ska rasa för minsta lilla... utan bilen är tänkt som lite äventyr och samtidigt en daily driver eller vad man ska säga:)
HIttar du ett fräsht ex så är det ju en trevlig bil att köra på gatan åsså. Tänk bara på att V8:an är törstig (fast är den ju knappast ensam om bland denna typen av bilar) om du tänkt att köra mycke med den som daily driver.
I aim to misbehave
Försök att hitta en med 300 TDI'n, bättre totalekonomi. Annars som någon redan skrivit, ROST!! Framförallt i ram men också i kaross, längsgående trösklar. över tank bla. Annars en bra och rolig bil för en förhållandevis billig peng. Mycket billiga delar, lätta att få tag i. Lycka till!!!! 

//Lupo
Land Rover Defender 90 300 TDI-97
IH Scout-76 (till salu)
Chevrolet K10 6.2D Stepside-83
Chevrolet Silverado c/k1500 Z71-99
Land Rover Defender 90 300 TDI-97
IH Scout-76 (till salu)
Chevrolet K10 6.2D Stepside-83
Chevrolet Silverado c/k1500 Z71-99