växellådsproblem
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
växellådsproblem
Tjenare alla! Harensurburban 82 meden 700 låda! kolven gick sönder såjag fixade framen motor från en cheva k30 88!
Min är en k10.
Är det någon skillnad på lådorna och turbinerna?
Motorn är samma, 6,2 diesel.
Min är en k10.
Är det någon skillnad på lådorna och turbinerna?
Motorn är samma, 6,2 diesel.
Vad är det egentligen du ska byta? Ska du bara byta motor och ansluta den till lådan du redan har i bilen? Motorn passar, men du ska använda turbinen på lådan som redan är i bilen. Kanske att du behöver byta flexplattan till den från din gamla motor.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Byt bara flexpattan om din låda är ok. Sen när den har havererat slänger du dit th400:an från k30:n. Du kommer att få byta växellådsbalk och kardanen så se till att du får med dom av säljaren.
Du kommer oxå att behöva vakuum styrningen på dieselpumpen .
Kickvajern passar rätt på men TH700 styrs även lite grann med el från TPS:en på insprutningspumpen.
Allt är bolt on bara du har alla pryttlarna.
Du kommer oxå att behöva vakuum styrningen på dieselpumpen .
Kickvajern passar rätt på men TH700 styrs även lite grann med el från TPS:en på insprutningspumpen.
Allt är bolt on bara du har alla pryttlarna.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...