Dieselpump eller spridare på Ford 7,3l...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Dieselpump eller spridare på Ford 7,3l...
Howdee!
Paralellt med mitt automatlådeprojekt har en Ford med 7,3l motor (fr. 1990) tillkommit. Bilen går lite ojämt och ryker en del. Nu har jag inte ens öppnat motorhuven ännu, men misstänker skarpt att felet ligger antingen i pumpen eller i spridarna.
Som de flesta amerikanska dieslar antar jag att även denna är komplicerad som ett järnspett, eller har jag fel?
Alla teorier och kommentarer är välkomna!
Paralellt med mitt automatlådeprojekt har en Ford med 7,3l motor (fr. 1990) tillkommit. Bilen går lite ojämt och ryker en del. Nu har jag inte ens öppnat motorhuven ännu, men misstänker skarpt att felet ligger antingen i pumpen eller i spridarna.
Som de flesta amerikanska dieslar antar jag att även denna är komplicerad som ett järnspett, eller har jag fel?
Alla teorier och kommentarer är välkomna!
-
- Användare
-
- Användare
-
- Rutinerad
om pumpen står fel så sker tändningen för sentVilkenkarl skrev:Tändning..? 7,3an är en diesel...
kolla på rockauto för spridare , verkar inte finnas bara spetsar utan man byter hela spridaren
du kan också höra med närmsta dieselverkstad om de vet något
SvenskAmerikanen Suburban -87 K10/K30 hybrid TD40 /TH700
Blazer -88 350/700
Blazer -88 350/700
ja och???Vilkenkarl skrev:Tändning..? 7,3an är en diesel...
Bara för att den inte har tändstift så innebär det inte att den inte tänder eld på bränslet

Står den sent så blir det blåaktig rök och ojämn gång när den är kall,normalt sett så kryper tändläget mot det senare när allt slits
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
-
- Användare