Blazer, offroadens tid är kommen...

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Klason.jacob
Hemmastadd
Inlägg: 220
Blev medlem: lör jan 03, 2009 10:58
Ort: Växjö

Inlägg av Klason.jacob » fre okt 22, 2010 8:37

[URL=http://forumbilder.se][img]http:// ... .jpg[/img][/url]
Vore kul och se hur mycket denna flexar. 49tum hjul.

Birre
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jan 19, 2009 21:20
Ort: Boden

Inlägg av Birre » fre okt 22, 2010 17:50

hahaha :lol2: men den ser ju brutus ut=)

Panzar_pung
Användare
Inlägg: 10
Blev medlem: sön okt 17, 2010 22:30
Ort: Karlshamn

Inlägg av Panzar_pung » mån nov 22, 2010 17:59

Tja dax för lite uppdatering...


Har inte gjort så mycket vid bilen förutom att satt på en dragögla fram.
och så har bilen givetvis gått sönder..


Skulle i lördags byta motoroljan så jag startade upp den å det lätt ett otäckt järnigt ljud under bilen :shock: så jag tänkte jaja det är än gammal bil det skrammlar å dånar ungefär som de brukar.


Så jag lägger i backen å börjar köra bakot kommer ungefär 2 meter så smäller det till å det otäcka järnljudet försvinner. :?: Drivningen slutar att fungera å jag blir ståendes på platsen. (motorn går forfarande) stänger av å lägger mig under

Skruvar väck kåpan som sitter över flexplatan å tubinen till automat lådan. vara av jag upptäcker att tubinen å flexplattan inte sitter ihopa längre. :x

Då har föra ägaren bytt när han bytte flexplattan svetsat 2 punkter på varje anläggningsyta ifrån tubinen på flexplattan. :evil: så jag skaffade mig nya bultar till detta å skulle skruva ihop det riktigt igen då jag märker att hålen i flexplattan inte stämmer överens med hålen till turbinen.

Så antagligen har han köpt fel platta???? å sedan upptäckt det när han skullat skruva dit tubinen igen å då svetsat fast den. ett heltunder att det bara har hållt så länge som det har gjort.


SÅ nu är frågan ifall jag skullat byta flexplatta till en som passar med tubinen eller ifall jag skulle försöka ge mig på att borra nya hål på plats (ifall det går) å lösa det så...

hur hadde ni gjort nu som är lite kunniga inom detta???
man är ju en snödrivemekaniker med rostiga verktyg och pälsmössa...

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Inlägg av Amazon_Sleper » mån nov 22, 2010 18:38

Finns ju flexplator med dubbla mänster mins inte vad exakt för delning..

Men skulle nog köpa en flexplatta som du inte behöver modifiera å sedan är ju frågan hur mycke han har sabbotera balansen i turbin med :?

Så är nog å rekomendera att plocka isär å göra om göra rätt för är väl som utbuktningar där turbin ska sitta?
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Inlägg av Finnpower » mån nov 22, 2010 20:33

Bild

Det går att dra lådan bakåt så mycket som det behövs för att lossa flexplattan, jag vet , gjorde det efter haveri på startkransen och när det väl var bytt skar lagren i motorn....
Det finns 3 olika om jag minns rätt Th400 Th700 och TH350
.
Kan finnas nån här om det behövs.
Senast redigerad av Finnpower den mån nov 22, 2010 21:10, redigerad totalt 1 gånger.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Inlägg av Amazon_Sleper » mån nov 22, 2010 20:58

I alla fal th350in finns med dubbla bult mönster stora å lilla, var tvungen å mäta innan jag beställde till chevan min :wink:
Men finns flexplator som har bägge.
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Skriv svar