6,2:a kallstart problem
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
6,2:a kallstart problem
Glöder den och vrider på nyckeln så hoppar den igång på studs.
Sen går den i ca 8 sekúnder. Så får man mala på starten tills den töffar igång igen.
Hadde inga problem innan kylan och den startar klockrent när den e varm.
Någon trodde att det vart ett hål i bränsleröret, en annan tänkte på pumpen.
Jag funderar på att bota symtomet med en elpump, är det smart?
Sen går den i ca 8 sekúnder. Så får man mala på starten tills den töffar igång igen.
Hadde inga problem innan kylan och den startar klockrent när den e varm.
Någon trodde att det vart ett hål i bränsleröret, en annan tänkte på pumpen.
Jag funderar på att bota symtomet med en elpump, är det smart?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Tycker det låter som att dieseln rinner tillbaka, den går först på det som finns kvar i pumpen och sen måste du mala tills förpumpen har pumpat fram ny diesel. Kan ju vara en spricka i en slang som bara öppnar sig o släpper in luft när det är kallt. Borde ju gå att trycksätta tanken lite lätt o se om det blir blött nånstans.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
X2henke_99 skrev:Tycker det låter som att dieseln rinner tillbaka, den går först på det som finns kvar i pumpen och sen måste du mala tills förpumpen har pumpat fram ny diesel. Kan ju vara en spricka i en slang som bara öppnar sig o släpper in luft när det är kallt. Borde ju gå att trycksätta tanken lite lätt o se om det blir blött nånstans.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Oki... Då e det bara att köpa slang och börja byta...
För att bota symtomet tillfälligt kan det vara ok med en elpump?
För att bota symtomet tillfälligt kan det vara ok med en elpump?
Senast redigerad av niva_mats den tor dec 02, 2010 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Testa med lite tryckluft i tanken först annars. Eftersom pumpen sitter på motorn så syns ju inte läckor bakom den eftersom det läcker "inåt".
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Och sätter man den vid tanken så ser man var det läcker...Finnpower skrev:Elpump är aldrig att fel att ha.niva_mats skrev:Oki... Då e det bara att köpa slang och börja byta...
För att bota symtomet tillfälligt kan det vara ok med en elpump?
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Beroende
- Inlägg: 1161
- Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
- Ort: Värnamo
Var VÄLDIGT försiktig med att sätta tryckluftspistolen till tanken! Det är en stor yta och det blir enorma krafter redan vid några hektos tryck..
Bästa lösningen i längden lär vara att byta ett antal meter slang och kanske komplettera med en elpump.
Bästa lösningen i längden lär vara att byta ett antal meter slang och kanske komplettera med en elpump.
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08
Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.
ok...
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Veteran
- Inlägg: 1565
- Blev medlem: tor okt 25, 2007 21:29
- Ort: Kiruna
- Kontakt:
testa med backventil
Har haft problem att starta min 6,2 a har bytt det mesta t o m insprutnings pumpen.dock inte el pumpen då den pummpat ok. Detsom tillslut löste problemet var en backventil.
½ gas använder jag självklart.
Har varit iväg och köpt slangar idag och skall testa byta.
Istället för att trycksätta tanken så kopplar jag elpumpen och trycker bränslet mot tanken.
Har varit iväg och köpt slangar idag och skall testa byta.
Istället för att trycksätta tanken så kopplar jag elpumpen och trycker bränslet mot tanken.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499