413+410 = Strenkryparlåda????

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Bergan2
Användare
Inlägg: 36
Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:07

413+410 = Strenkryparlåda????

Inlägg av Bergan2 » fre dec 17, 2010 16:55

:D
Senast redigerad av Bergan2 den sön dec 19, 2010 20:15, redigerad totalt 1 gånger.

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Inlägg av skogis » fre dec 17, 2010 19:48

funkar bra med presspassning jag har nyligen gjort två stycken

se denna tråd finns många olika på forumet
viewtopic.php?t=13530&postdays=0&postor ... e&start=15

Hookan
Rutinerad
Inlägg: 282
Blev medlem: tis sep 16, 2008 19:39
Ort: skillingaryd

Inlägg av Hookan » lör dec 18, 2010 10:42

Vet inte om det är för att jag har två små barn som skriker och stojjar ikring mig... men 413 och 410 har alltså olika f-lådor? På en 413 måste man sätta en 410 f-låda med 413:s lågväxeldrev? Blir det inte oförändrat på min 413 då? (samma lågdrev...)

Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar... :aaah: Idiotförklara mig gärna så jag lär mig något nytt idag.
Jeep Grand Cherokee 95

Bergan2
Användare
Inlägg: 36
Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:07

Inlägg av Bergan2 » lör dec 18, 2010 11:01

Hookan skrev:Vet inte om det är för att jag har två små barn som skriker och stojjar ikring mig... men 413 och 410 har alltså olika f-lådor? På en 413 måste man sätta en 410 f-låda med 413:s lågväxeldrev? Blir det inte oförändrat på min 413 då? (samma lågdrev...)

Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar... :aaah: Idiotförklara mig gärna så jag lär mig något nytt idag.
Vill ju ändra på lågens utväxling...
Senast redigerad av Bergan2 den sön dec 19, 2010 20:14, redigerad totalt 1 gånger.

Hookan
Rutinerad
Inlägg: 282
Blev medlem: tis sep 16, 2008 19:39
Ort: skillingaryd

Inlägg av Hookan » lör dec 18, 2010 11:27

Bergan2 skrev:
Hookan skrev:Vet inte om det är för att jag har två små barn som skriker och stojjar ikring mig... men 413 och 410 har alltså olika f-lådor? På en 413 måste man sätta en 410 f-låda med 413:s lågväxeldrev? Blir det inte oförändrat på min 413 då? (samma lågdrev...)

Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar... :aaah: Idiotförklara mig gärna så jag lär mig något nytt idag.
Okej tack. Då bli till att ut i garaget å kolla hu mycke som finns kvar i 410 lådan, den har fått lite stryk nämligen... Vill ju ändra på lågens utväxling...
Hmm... jag vet ju inte vad som ska användas utan jag undrar som du. Har du oxå en 413? För jag fattade inte om det var bara till en 410 som sidlänken hänvisade till eller om resultatet blir lika oavsett vilken modell (41x) man sätter den ombyggda lådan i. (nedväxlad låg)

Sorry om jag mest ställer till tankarna men jag är lite trött och distraherad just nu. :(
Jeep Grand Cherokee 95

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Inlägg av skogis » lör dec 18, 2010 16:11

det är lågväxeldrevet från 413 som man skall andvända
sök på forumet och ni hittar hur mycket info som helst
har för mig att man skall andvända allt utom lågväxelen från 410 och låg växelen från 413 eller samurai och då för man en lägre lågväxel med ca 85% och en lägre hög på några procent
mvh
johan

Bergan2
Användare
Inlägg: 36
Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:07

Inlägg av Bergan2 » lör dec 18, 2010 19:12

skogis skrev:det är lågväxeldrevet från 413 som man skall andvända
sök på forumet och ni hittar hur mycket info som helst
har för mig att man skall andvända allt utom lågväxelen från 410 och låg växelen från 413 eller samurai och då för man en lägre lågväxel med ca 85% och en lägre hög på några procent
mvh
johan
Hur mycke lägr utväxling är de in 410 fördelningslåda om man jämför med en 413?

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Inlägg av skogis » lör dec 18, 2010 19:52

återigen sök på forumet finns hur mycket som helst


viewtopic.php?t=18725&highlight=utv%E4xlingar


Lasse Suzicán skrev:

Här är lite blandade utväxlingar. Hoppas att dom kan vara till hjälp....
413
1:an - 3,650:1
2:an - 1,946:1
3:an - 1,422:1
4:an - 1,000:1
5:an - 0,793:1
back - 3,463:1
Fördelningväxellåda,
Låg - 2,268:1
Hög - 1,409:1
Slutväxel - 3,909:1

410
1:an - 3,136:1
2:an - 1,946:1
3:an - 1,422:1
4:an - 1,000:1
back 3,463:1
Fördelningväxellåda,
Låg - 2,511:1
Hög - 1,580:1
Slutväxel - 4,111:1

Vitara
Slutväxel - 5,125:1 med manuell låda

Stenkryperlåda av 413+410
4,16:1
Sedan finns det satser med 4,9:1 , 6:1 och liknande

Vitaradiffar är en bra och enkel metod att få ner den totala utväxlingen...

Skriv svar