Div frågor om Chevrolet silverado

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » fre dec 10, 2010 21:22

Min diesel mullrar oxå ganska gott, om man inte lyssnar vid motorhuven... Men det är bara lite försiktigt pluffande i jämförelse med min bensinare.

Så jag kontrar med en video på min gröna bil, det är dock filmat förra vintern. http://www.youtube.com/watch?v=AdoOLAcB_74
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

MangeP
Beroende
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons mar 17, 2010 12:57
Ort: Luleå

Inlägg av MangeP » fre dec 10, 2010 23:26

Det är ju knacket man vill åt. Men skit samma nu ska vi inte förstöra tråden med att bråka om det. Alla tycker vi olika. Jag gillar iaf inte bensinmotorer öht.
Suzuki Samurai -88 6,5:1 stenkrypare, 31" däck, bur, vinsch fram och bak

HenkeS
Beroende
Inlägg: 1057
Blev medlem: fre maj 07, 2010 8:19
Ort: västerbottniska inlandet

Inlägg av HenkeS » tis dec 14, 2010 11:18

Silverado skrev:jo det är en stor skillnad på soppaförbrukning på diesel och bensinarna.
6.2a diesel drar 1.1-1.5liter ca blandad körning, och bensin ligger väl minst på 1.5liter milen om man ens kan komma så lågt.

höjning och grejjer kan du kolla på summitracing, priser och så vet jag inte, mer än att karrosshöjning är mkt billigare än chassihöjning.
1.16 normal landsvägskörning, BENSIN !
bensin förbrukningen sitter i högerfoten, dieselförbrukningen i pumpen
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!

Christopher
Hemmastadd
Inlägg: 151
Blev medlem: ons dec 08, 2010 14:09
Ort: Borås

Inlägg av Christopher » fre dec 17, 2010 11:35

tänkte på en annan grej. är inga 6,2 l diesel med turbo eller är de bara 6,5 som är td?

Tobbe.Stenberg
Användare
Inlägg: 20
Blev medlem: ons jun 23, 2010 18:57

...

Inlägg av Tobbe.Stenberg » lör dec 18, 2010 0:07

6.2 utan turbo har jag för mig, sen fanns väll 6.5 både med och utan turbo, rätta mig nån om jag fel.

Min bensinare drar mellan 2.3-2.5 liter milen, dock åker det i en 6.2 diesel i vinter, Jag tycker defenitivt du ska slänga in ett krossverk i din!
Chevrolet 2500 35" *Älsklingen*

Volvo 855 t5-r *fin bilen*

Volvo 740 *Måste jag ta den här idag bilen*

Christopher
Hemmastadd
Inlägg: 151
Blev medlem: ons dec 08, 2010 14:09
Ort: Borås

Inlägg av Christopher » lör dec 18, 2010 0:19

okey men kollade lite på vägverket..140 hk för en 6.2 l diesel låter väldigt lite? måste väl sitta strypningar överallt då?

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » lör dec 18, 2010 9:18

Christopher skrev:okey men kollade lite på vägverket..140 hk för en 6.2 l diesel låter väldigt lite? måste väl sitta strypningar överallt då?
Inga strypningar där inte. I min blazer ska det vara 130 hk... Det är inga effektmonster direkt, men dom har gott om vridmoment så dom orkar ganska bra i alla fall. En del tycker dom är slöa, men då har dom inte kört en bil som verkligen är slö... Går nog att öka effekten lite genom att skruva på pumpen men bränsleförbrukningen förändras ju därefter.

6.2:an finns inte med turbo original, men man kan ju bygga dit en o sen ställa på insprutningspumpen. Har för mig att originalpumpen klarar att leverera diesel till ca 200 hk.

6.5:an finns både med och utan turbo, det var nån eller några av dom första årgångarna som byggdes utan turbo och med mekanisk insprutningspump. Samtidigt som dom fick turbo kom det även dit en elektronisk insprutningspump.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Christopher
Hemmastadd
Inlägg: 151
Blev medlem: ons dec 08, 2010 14:09
Ort: Borås

Inlägg av Christopher » lör dec 18, 2010 10:58

henke_99 skrev:
Christopher skrev:okey men kollade lite på vägverket..140 hk för en 6.2 l diesel låter väldigt lite? måste väl sitta strypningar överallt då?
Inga strypningar där inte. I min blazer ska det vara 130 hk... Det är inga effektmonster direkt, men dom har gott om vridmoment så dom orkar ganska bra i alla fall. En del tycker dom är slöa, men då har dom inte kört en bil som verkligen är slö... Går nog att öka effekten lite genom att skruva på pumpen men bränsleförbrukningen förändras ju därefter.

6.2:an finns inte med turbo original, men man kan ju bygga dit en o sen ställa på insprutningspumpen. Har för mig att originalpumpen klarar att leverera diesel till ca 200 hk.

6.5:an finns både med och utan turbo, det var nån eller några av dom första årgångarna som byggdes utan turbo och med mekanisk insprutningspump. Samtidigt som dom fick turbo kom det även dit en elektronisk insprutningspump.
åh fan.om man inte vill börja skruva på pumpen och de hur kan man göra de? avgassytemet med bra headers?

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » lör dec 18, 2010 11:09

Christopher skrev:
henke_99 skrev:
Christopher skrev:okey men kollade lite på vägverket..140 hk för en 6.2 l diesel låter väldigt lite? måste väl sitta strypningar överallt då?
Inga strypningar där inte. I min blazer ska det vara 130 hk... Det är inga effektmonster direkt, men dom har gott om vridmoment så dom orkar ganska bra i alla fall. En del tycker dom är slöa, men då har dom inte kört en bil som verkligen är slö... Går nog att öka effekten lite genom att skruva på pumpen men bränsleförbrukningen förändras ju därefter.

6.2:an finns inte med turbo original, men man kan ju bygga dit en o sen ställa på insprutningspumpen. Har för mig att originalpumpen klarar att leverera diesel till ca 200 hk.

6.5:an finns både med och utan turbo, det var nån eller några av dom första årgångarna som byggdes utan turbo och med mekanisk insprutningspump. Samtidigt som dom fick turbo kom det även dit en elektronisk insprutningspump.
åh fan.om man inte vill börja skruva på pumpen och de hur kan man göra de? avgassytemet med bra headers?
Ställer du inte på pumpen får du ingen mer diesel o då blir det heller inte nån mer effekt... Avgaseriet spelar ju roll, men du kan nog bara hämta nån enstaka hästkraft extra där.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Christopher
Hemmastadd
Inlägg: 151
Blev medlem: ons dec 08, 2010 14:09
Ort: Borås

Inlägg av Christopher » lör dec 18, 2010 11:16

henke_99 skrev:
Christopher skrev:
henke_99 skrev: Inga strypningar där inte. I min blazer ska det vara 130 hk... Det är inga effektmonster direkt, men dom har gott om vridmoment så dom orkar ganska bra i alla fall. En del tycker dom är slöa, men då har dom inte kört en bil som verkligen är slö... Går nog att öka effekten lite genom att skruva på pumpen men bränsleförbrukningen förändras ju därefter.

6.2:an finns inte med turbo original, men man kan ju bygga dit en o sen ställa på insprutningspumpen. Har för mig att originalpumpen klarar att leverera diesel till ca 200 hk.

6.5:an finns både med och utan turbo, det var nån eller några av dom första årgångarna som byggdes utan turbo och med mekanisk insprutningspump. Samtidigt som dom fick turbo kom det även dit en elektronisk insprutningspump.
åh fan.om man inte vill börja skruva på pumpen och de hur kan man göra de? avgassytemet med bra headers?
Ställer du inte på pumpen får du ingen mer diesel o då blir det heller inte nån mer effekt... Avgaseriet spelar ju roll, men du kan nog bara hämta nån enstaka hästkraft extra där.
där ser man:) finns det någon bra sida där ma kan hittar motordelar till 6.2l dieselen? kollade på summit men verkar inte finnas så mycket eller så är de jag som gör fel.

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » lör dec 18, 2010 11:31

Summit har inte så mycket till dieslarna så till dom får man använda andra sidor. Jag har dock ingen koll på några, men jag vet att det finns andra här som vet.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Inlägg av cherokeex2 » lör dec 18, 2010 12:42

Det ska finnas en tråd någonstans här med en massa olika länkar till 6.2 och lite 6.5 delar.

Edit: hittade den.
viewtopic.php?t=23403&highlight=
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Inlägg av optodsl » lör dec 18, 2010 13:23

Vad är det du är ute efter?
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

Christopher
Hemmastadd
Inlägg: 151
Blev medlem: ons dec 08, 2010 14:09
Ort: Borås

Inlägg av Christopher » lör dec 18, 2010 14:25

optodsl skrev:Vad är det du är ute efter?
nja tänkte mer i övrigt.packningar till motorn,servicegrejer,headers o lite sånt

Gammel cheva
Användare
Inlägg: 52
Blev medlem: mån dec 13, 2010 19:23
Ort: värnamo

Inlägg av Gammel cheva » lör jan 15, 2011 23:27

Dra verkligen 6,5 td så pass mycket mer än en 6,2'a?
Sugen på att byta min bil mot en diesel.
Men en 6,2'a tro jag skulle kännas för slö.

Skriv svar