
413+410 = Strenkryparlåda????
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
413+410 = Strenkryparlåda????

Senast redigerad av Bergan2 den sön dec 19, 2010 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
funkar bra med presspassning jag har nyligen gjort två stycken
se denna tråd finns många olika på forumet
viewtopic.php?t=13530&postdays=0&postor ... e&start=15
se denna tråd finns många olika på forumet
viewtopic.php?t=13530&postdays=0&postor ... e&start=15
Vet inte om det är för att jag har två små barn som skriker och stojjar ikring mig... men 413 och 410 har alltså olika f-lådor? På en 413 måste man sätta en 410 f-låda med 413:s lågväxeldrev? Blir det inte oförändrat på min 413 då? (samma lågdrev...)
Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar...
Idiotförklara mig gärna så jag lär mig något nytt idag.
Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar...

Jeep Grand Cherokee 95
Vill ju ändra på lågens utväxling...Hookan skrev:Vet inte om det är för att jag har två små barn som skriker och stojjar ikring mig... men 413 och 410 har alltså olika f-lådor? På en 413 måste man sätta en 410 f-låda med 413:s lågväxeldrev? Blir det inte oförändrat på min 413 då? (samma lågdrev...)
Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar...Idiotförklara mig gärna så jag lär mig något nytt idag.
Senast redigerad av Bergan2 den sön dec 19, 2010 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Hmm... jag vet ju inte vad som ska användas utan jag undrar som du. Har du oxå en 413? För jag fattade inte om det var bara till en 410 som sidlänken hänvisade till eller om resultatet blir lika oavsett vilken modell (41x) man sätter den ombyggda lådan i. (nedväxlad låg)Bergan2 skrev:Okej tack. Då bli till att ut i garaget å kolla hu mycke som finns kvar i 410 lådan, den har fått lite stryk nämligen... Vill ju ändra på lågens utväxling...Hookan skrev:Vet inte om det är för att jag har två små barn som skriker och stojjar ikring mig... men 413 och 410 har alltså olika f-lådor? På en 413 måste man sätta en 410 f-låda med 413:s lågväxeldrev? Blir det inte oförändrat på min 413 då? (samma lågdrev...)
Snurrigt? Japp! Det är därför jag frågar...Idiotförklara mig gärna så jag lär mig något nytt idag.
Sorry om jag mest ställer till tankarna men jag är lite trött och distraherad just nu.

Jeep Grand Cherokee 95
det är lågväxeldrevet från 413 som man skall andvända
sök på forumet och ni hittar hur mycket info som helst
har för mig att man skall andvända allt utom lågväxelen från 410 och låg växelen från 413 eller samurai och då för man en lägre lågväxel med ca 85% och en lägre hög på några procent
mvh
johan
sök på forumet och ni hittar hur mycket info som helst
har för mig att man skall andvända allt utom lågväxelen från 410 och låg växelen från 413 eller samurai och då för man en lägre lågväxel med ca 85% och en lägre hög på några procent
mvh
johan
Hur mycke lägr utväxling är de in 410 fördelningslåda om man jämför med en 413?skogis skrev:det är lågväxeldrevet från 413 som man skall andvända
sök på forumet och ni hittar hur mycket info som helst
har för mig att man skall andvända allt utom lågväxelen från 410 och låg växelen från 413 eller samurai och då för man en lägre lågväxel med ca 85% och en lägre hög på några procent
mvh
johan
återigen sök på forumet finns hur mycket som helst
viewtopic.php?t=18725&highlight=utv%E4xlingar
Lasse Suzicán skrev:
Här är lite blandade utväxlingar. Hoppas att dom kan vara till hjälp....
413
1:an - 3,650:1
2:an - 1,946:1
3:an - 1,422:1
4:an - 1,000:1
5:an - 0,793:1
back - 3,463:1
Fördelningväxellåda,
Låg - 2,268:1
Hög - 1,409:1
Slutväxel - 3,909:1
410
1:an - 3,136:1
2:an - 1,946:1
3:an - 1,422:1
4:an - 1,000:1
back 3,463:1
Fördelningväxellåda,
Låg - 2,511:1
Hög - 1,580:1
Slutväxel - 4,111:1
Vitara
Slutväxel - 5,125:1 med manuell låda
Stenkryperlåda av 413+410
4,16:1
Sedan finns det satser med 4,9:1 , 6:1 och liknande
Vitaradiffar är en bra och enkel metod att få ner den totala utväxlingen...
viewtopic.php?t=18725&highlight=utv%E4xlingar
Lasse Suzicán skrev:
Här är lite blandade utväxlingar. Hoppas att dom kan vara till hjälp....
413
1:an - 3,650:1
2:an - 1,946:1
3:an - 1,422:1
4:an - 1,000:1
5:an - 0,793:1
back - 3,463:1
Fördelningväxellåda,
Låg - 2,268:1
Hög - 1,409:1
Slutväxel - 3,909:1
410
1:an - 3,136:1
2:an - 1,946:1
3:an - 1,422:1
4:an - 1,000:1
back 3,463:1
Fördelningväxellåda,
Låg - 2,511:1
Hög - 1,580:1
Slutväxel - 4,111:1
Vitara
Slutväxel - 5,125:1 med manuell låda
Stenkryperlåda av 413+410
4,16:1
Sedan finns det satser med 4,9:1 , 6:1 och liknande
Vitaradiffar är en bra och enkel metod att få ner den totala utväxlingen...