413 motor i en 410
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
413 motor i en 410
hej, funderar lite på att byta motor i min 410 då den drar äckligt mycker bensin till skillnad mot min samurai så tänkte höra vad mycket jobb det är, passar motorfästena? växellåda?
Mvh Nicklas
Mvh Nicklas
Re: 413 motor i en 410
Det är inte samma motorfästen.nicklas92 skrev:hej, funderar lite på att byta motor i min 410 då den drar äckligt mycker bensin till skillnad mot min samurai så tänkte höra vad mycket jobb det är, passar motorfästena? växellåda?
Mvh Nicklas
TEAM HORRED CUSTOMS
Hel klart lättare att justera 410 motorn så att den tar äckligt lite bensinnicklas92 skrev:hej, funderar lite på att byta motor i min 410 då den drar äckligt mycker bensin till skillnad mot min samurai så tänkte höra vad mycket jobb det är, passar motorfästena? växellåda?
Mvh Nicklas

jasså? något bra tips vad man ska göra för att få ner bränsleförbrukningen? tänkte ja skulle pröva med att byta alla tänddelar och luftfiltret.JAK skrev:Hel klart lättare att justera 410 motorn så att den tar äckligt lite bensinnicklas92 skrev:hej, funderar lite på att byta motor i min 410 då den drar äckligt mycker bensin till skillnad mot min samurai så tänkte höra vad mycket jobb det är, passar motorfästena? växellåda?
Mvh Nicklas
Är det inte så att 410:an har handbromsen på kardanen?
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Det är helt riktigt, men det har även 413. sedan sitter handbromsen på fördelningslådan så det är inget problem.niva_mats skrev:Är det inte så att 410:an har handbromsen på kardanen?
Hög bränsleförbrukning vad kan det bero på.
Ja det finns många faktorer som kan orsaka det, utan veta hur motorn går.
Börja med att kolla så tändningen står rätt.
Kolla luftfilter.
Kolla även så att choken inte ligger i, till o börja med.
Jag kör min 410 20mil plus en hel dag i skogen på en tank o det tycker jag inte är mycket.
JAK
JAK skrev:Det är helt riktigt, men det har även 413. sedan sitter handbromsen på fördelningslådan så det är inget problem.niva_mats skrev:Är det inte så att 410:an har handbromsen på kardanen?
Hög bränsleförbrukning vad kan det bero på.
Ja det finns många faktorer som kan orsaka det, utan veta hur motorn går.
Börja med att kolla så tändningen står rätt.
Kolla luftfilter.
Kolla även så att choken inte ligger i, till o börja med.
Jag kör min 410 20mil plus en hel dag i skogen på en tank o det tycker jag inte är mycket.
JAK
har varit ute och grejat några timmar nu, började med att kolla choken och fick då se att den var i till hälften hela tiden, så ryckte loss wiren och provkörde men då gick den som en kratta när man gasade iväg så satte dit den igen och kollade lite andra grejer hade loss och kollade så väntilerna stog rätt osv men allt såg bra ut, så till slut prövade jag att ställa tändningen och då gick den mkt bättre men tomgången gick inte ställa ner så prövade att rycka loss choken igen och efter det så går den som en klocka

Bra det låter som du har hittat ett par fel, det borde minska din förbrukning.har varit ute och grejat några timmar nu, började med att kolla choken och fick då se att den var i till hälften hela tiden, så ryckte loss wiren och provkörde men då gick den som en kratta när man gasade iväg så satte dit den igen och kollade lite andra grejer hade loss och kollade så väntilerna stog rätt osv men allt såg bra ut, så till slut prövade jag att ställa tändningen och då gick den mkt bättre men tomgången gick inte ställa ner så prövade att rycka loss choken igen och efter det så går den som en klockamen nu är chokwiren för kort så antagligen sitter det fel wire, om det inte går att justera någon annanstans?
Chokwiren går nog bara att justera vid förgasaren (tror jag) annars borde den gå att förlänga, för du kommer att behöva den.
JAK