TACK TILL ALLA!!!

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

CleanUpGuy
Rutinerad

TACK TILL ALLA!!!

Inlägg av CleanUpGuy » ons jan 19, 2011 17:50

Hej!
jag ville bara tacka alla medelammar som har kommenterat mina inlägg osv. fast jag är en finne! jag trodde alltid för att svenskar har emot finnar men det finns vissa som inte har det! fast jag har jävligt mycket i mott fin-jävlar fast jag själv är en finlandssvensk! men snart så flyttar ja till sverige som hela min släkt har gjort! men om vi återgår till ämnet så många har svarat på alla mina frågor och jag tackar dåm extra mycket!
Tack, tack! :)

Ha det bäst! XD

Mvh. Joachim :)

Marcus
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Marcus » ons jan 19, 2011 20:06

*** Samma här, varför tror du folk bryr sig om ditt finlandshat?****
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

jannebmw
Rutinerad

Inlägg av jannebmw » ons jan 19, 2011 20:45

du mår inte så bra va :shock:

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » tor jan 20, 2011 11:52

Personligen tycker jag inte att människor som flyttar till Sverige från Danmark, Norge, Finland och Island är invandrare.
Fast dom rent juridiskt är det.
Dialekten kan tyvärr spela in.
Märks inte i skrift.

B t w så hade jag en ingift morbror som var född och uppvuxen utanför Wasa.
Han kunde inte finska, eller i alla fall inte mycket.
I sitt ursprungliga hemland kallades för svenskdjävul och i sitt nya hemland, Sverige, kallades han för finnjävul när argumenten tröt.

Man får passa sig för att använda benämningar på vissa saker som kan misstolkas.
Under min anställning på SAAB-ANA var jag med om en förhandling i Malmö som drog ut på tiden.
Såsom varande yngst så skickades jag ut att köpa några raggarmål = varmkorv på mosbädd som nerskjöljdes med Pucko.
Väl framme i kön vid korvmojjen så beställde jag bl a några skåningar.
Betjänten undrade vad jag menade med det.
Ja sådana där tjocka dryga grillade korvar sa jag.
I samma ögonblick kände jag andedräkten och ögonen i nacken.
Men det var gängse benämning i fjollträsk.
Jag gör inte om det. :rodnar:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Amazon_Sleper
Beroende

Inlägg av Amazon_Sleper » tor jan 20, 2011 15:48

De där kommer igen var man än är ifrån :P Här kalla vi polygripen för stockholmare = glapp i käften å opålitlig men i de stora hela är de bara å ta de sånna diskutioner kommer alltid å finnas :lol:

Har en kompis vars far e hel finne å han e då jävligt trevli :wink:
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » tor jan 20, 2011 16:26

Hur ska man veta att Jocke är finne? Har han skrivit det nån annanstans än här? :?
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

JohnE
Beroende

Inlägg av JohnE » tor jan 20, 2011 16:44

Och hur kan denna tråd inte vara låst? Offroadsnack är det ju knappast.

cheva k1500
Veteran

Inlägg av cheva k1500 » tor jan 20, 2011 17:00

Marcus-84 skrev:Hur ska man veta att Jocke är finne? Har han skrivit det nån annanstans än här? :?
Hej!
jag ville bara tacka alla medelammar som har kommenterat mina inlägg osv. fast jag är en finne!
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

CleanUpGuy
Rutinerad

Inlägg av CleanUpGuy » tor jan 20, 2011 17:35

jo jag är en halv finne och halv svensk!
nästan hela min släkt bor i sverige och jag tycker
mycket bättre om sverige och sen så far jag ung. 5 gånger
om året till min faster som bor i Linköpin och där är jag alltid nån vecka
Fast om jag flyttar till sverige så flyttar jag kanske till: Göteborg,Malmö,Ystad eller kanske jönköping inte vet jag
You can go fast, I can go anywhere 8)

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » tor jan 20, 2011 18:50

Flyttar du till Strängnäs så har du nära till färjorna till Finland samt nära till offroadområdena Sandlycke, Gröndal, Ekeby och Botkyrka.
Och har Brändåsen, Olerum, Häradshammar, Rosersberg och Rimbo på bekvämt avstånd.
Dessutom ska du få bli medlem i LVV Mälardalen.
Går du med i SLRK så kan du träffa många likasinnade i Distrikt Inre Mälardalen.

Btw, vad har du för Deffe?
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » tor jan 20, 2011 19:03

Du Jocke, jag skiter fullständigt i om du är finne, norrman, kvinna, man, svensk, turk eller neger- Det enda som betyder nåt är intresset för allhjulsdrivna bilar och terrängkörning med dessa.

Jag är ganska säker på att alla här på forumet tänker ungefär likadant. Spelar ingen roll heller om du bor i Sverige, Finland eller mittimellan- alla åsikter, synpunkter eller kommentarer är lika välkomna, under förutsättning att det finns någon anknytning Offroadhobbyn.

Vad jag förstår så är du mer av en "hang around" som gillar det vi sysslar med och vill själv börja köra nån gång i framtiden. Det är en bra ambition som jag önskar att fler ungdomar borde ha istället för att drälla omkring på stan och vara allmänt otrevliga och bära sej åt.

Men börja då på en nivå som står i proportion till verkligheten istället för att sikta alldeles för högt och allt skiter sej istället. Att börja häcka på ett forum som detta och läsa alla trådar och ställa frågor är en bra början!

Jag gillar att du startat en ny sida om offroad- även om det faktum kvarstår att all fakta är stulen från andra som lagt ner arbete på sammanställa texter och fakta. Det kanske blir bra i slutänden. Men meningen med att starta en sajt i vilket ämne det än handlar om måste väl ändå vara att det den ska fylla något slags tomrum? Annars blir det nog svårt få follk att besöka den.

Du kanske ska skaffa nåt radiostyrt och pilla med, Det gjorde jag när jag var i din ålder. Och sedan bygga upp den på det sätt du vill tills du är nöjd- för att sedan kanske köpa en 4X4 och bygga upp tills 18-årsdagen.

Om du skulle skaffa en bil idag för att köra med på olika träffar så skulle du INTE vara välkommen till Olerum annat än som åskådare eller passagerare- köra får du göra när du har körkort.

Sen ska du ska veta att ett forum på nätet är stort med många som läser vad som skrivs. Och det är lite som med möten mellan människor på riktigt. Första intrycket är mycket viktigt och det är ofta det man kommer ihåg. Tyvärr så kommer du av många vara den där irriterande ungen som hatar finnar för all framtid, Hur seriös du än blir i ditt "offraodande" i framtiden.

Det är inte bra för dej att börja din resa inom denna hobby att hota med att polisanmäla andra och sen upprepade gånger uttala ditt hat mot ett visst land och dess invånare som bor där.

MVH Robert Carlsson.
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Marcus
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Marcus » tor jan 20, 2011 19:16

JohnE skrev:Och hur kan denna tråd inte vara låst? Offroadsnack är det ju knappast.
Jag har funderat... men flyttar den till skitsnack i stället...
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

tuffe
Hemmastadd

Inlägg av tuffe » tor jan 20, 2011 19:59

OBELIX skrev:Du Jocke, jag skiter fullständigt i om du är finne, norrman, kvinna, man, svensk, turk eller neger- Det enda som betyder nåt är intresset för allhjulsdrivna bilar och terrängkörning med dessa.

Jag är ganska säker på att alla här på forumet tänker ungefär likadant. Spelar ingen roll heller om du bor i Sverige, Finland eller mittimellan- alla åsikter, synpunkter eller kommentarer är lika välkomna, under förutsättning att det finns någon anknytning Offroadhobbyn.

Vad jag förstår så är du mer av en "hang around" som gillar det vi sysslar med och vill själv börja köra nån gång i framtiden. Det är en bra ambition som jag önskar att fler ungdomar borde ha istället för att drälla omkring på stan och vara allmänt otrevliga och bära sej åt.

Men börja då på en nivå som står i proportion till verkligheten istället för att sikta alldeles för högt och allt skiter sej istället. Att börja häcka på ett forum som detta och läsa alla trådar och ställa frågor är en bra början!

Jag gillar att du startat en ny sida om offroad- även om det faktum kvarstår att all fakta är stulen från andra som lagt ner arbete på sammanställa texter och fakta. Det kanske blir bra i slutänden. Men meningen med att starta en sajt i vilket ämne det än handlar om måste väl ändå vara att det den ska fylla något slags tomrum? Annars blir det nog svårt få follk att besöka den.

Du kanske ska skaffa nåt radiostyrt och pilla med, Det gjorde jag när jag var i din ålder. Och sedan bygga upp den på det sätt du vill tills du är nöjd- för att sedan kanske köpa en 4X4 och bygga upp tills 18-årsdagen.

Om du skulle skaffa en bil idag för att köra med på olika träffar så skulle du INTE vara välkommen till Olerum annat än som åskådare eller passagerare- köra får du göra när du har körkort.

Sen ska du ska veta att ett forum på nätet är stort med många som läser vad som skrivs. Och det är lite som med möten mellan människor på riktigt. Första intrycket är mycket viktigt och det är ofta det man kommer ihåg. Tyvärr så kommer du av många vara den där irriterande ungen som hatar finnar för all framtid, Hur seriös du än blir i ditt "offraodande" i framtiden.

Det är inte bra för dej att börja din resa inom denna hobby att hota med att polisanmäla andra och sen upprepade gånger uttala ditt hat mot ett visst land och dess invånare som bor där.

MVH Robert Carlsson.
bra skrivet.

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » tor jan 20, 2011 20:48

Obelix, exakt så! :D
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

CleanUpGuy
Rutinerad

Inlägg av CleanUpGuy » tor jan 20, 2011 21:16

Obelix: jag har en radio styrd bil från teknik magasinet men den fastnar över allt p.g.a differential! och sen så kan man inte köra när den änns är lite vått! och den har 2års garanto och jag har 2gånger fört in det att lagas! så jag skulle vilja ha en traxxas summit med låsbar diff framme och bake! och den är hält inpakad så man kan köra i vatten,lera snö mm.

Jag har funderat på att köpa en suzuki sj och bygga up den men det räcker så länge fören jag kan köra den så jag tänker skaffa en land rover 88 a-traktor i stället :)
You can go fast, I can go anywhere 8)

Skriv svar