fälgstorlek cheva
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
fälgstorlek cheva
Får man på 32*11,50 R15 på en cheva pickup från 89? Tror det är en K 1500. 6 bultat... Orginalhög. Är lite orolig för 15" fälgar, trummorna bak e stora... Fälgen i fråga är vanliga chrome spoke. Vad säger ni?
Tack på förhand.
Tack på förhand.
inget problem bak
fram kan det vara problem eller gå bra, det beror på backspacingen på fälgarna
jag hade 15" på min, minns inte vilken backspacing jag hade
EDIT: det var 98 mm backspacing, gick bra men när jag satte i nya bromsbelägg så tog fälgen i oket lite grann, fick ta bort nån millimeter på kanten med vinkelslipen
fram kan det vara problem eller gå bra, det beror på backspacingen på fälgarna
jag hade 15" på min, minns inte vilken backspacing jag hade
EDIT: det var 98 mm backspacing, gick bra men när jag satte i nya bromsbelägg så tog fälgen i oket lite grann, fick ta bort nån millimeter på kanten med vinkelslipen
-
- Användare
Jag har ett par 15x7 fälgar på min K1500 -89, 32x11,50-15 sitter som gjutna på dom.
Har inte riktig koll på backspacing, kommer ihåg att jag forskade i ämnet när jag skulle köpa fälgarna, men blev inte riktigt klok på det. På mina fälgar står det endast OFFSET -1/4 o det går iaf fritt överallt utan några moddningar.
Har inte riktig koll på backspacing, kommer ihåg att jag forskade i ämnet när jag skulle köpa fälgarna, men blev inte riktigt klok på det. På mina fälgar står det endast OFFSET -1/4 o det går iaf fritt överallt utan några moddningar.
-
- Veteran
Jag har 33x12,5-15 på min cheva har ET 6 fram och -13 bak eller så är det tvärt om 

Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
-
- Användare