Hur kan kopplingen Slira fast allt är nytt på en 410 ?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Hur kan kopplingen Slira fast allt är nytt på en 410 ?
Hej har bytt komplett koppling på en 410 suzuki med ny tryckplatta lamell och urtrampnings lager och ändå slirar kopplingen fast kopplings vajern är slak och allt går lätt så vad kan felet va ?
tatra 813
olja på lamellen?? (läckande packbox på veven)
slappa fjädrar?
för hög effekt?? (inte så troligt på en Suzuki kanske)
slappa fjädrar?
för hög effekt?? (inte så troligt på en Suzuki kanske)

Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Billig koppling.
Jag hart gjort misstaget köpte med plånboken inte med hjärnan.
Den började slira efter en halvtimmes körning det visade sig att tryckplattan var av undermålig kvalitet, monterade min gamla tryckplatta (Sachs) har sedan fungerat klockrent.
Kunde använda lamell o uttrampningslager.
JAK
Den började slira efter en halvtimmes körning det visade sig att tryckplattan var av undermålig kvalitet, monterade min gamla tryckplatta (Sachs) har sedan fungerat klockrent.
JAK
det var exact vad som hände med denna bilen som tatra813 skriver om. Den biter när den är kall men när den har körts ett tag så började det. Var köpte du din kopplingssatas någonstans? Såg nämnligen att du var från Huskvarna. Denna är köpt från bildelsgrossisten tror jag det heter i Jönköping (på gamla flygfältet). Tänkte om det var därifrån du köpte din med så kan det ju mycket väl vara samma fel. Mvh MikeJAK skrev:Billig koppling.
JAK
Kommer inte ihåg var jag köpte den, har för mej att det var en blå kartong som den låg i den är stämplad National New. Made in korea.Razorback skrev:det var exact vad som hände med denna bilen som tatra813 skriver om. Den biter när den är kall men när den har körts ett tag så började det. Var köpte du din kopplingssatas någonstans? Såg nämnligen att du var från Huskvarna. Denna är köpt från bildelsgrossisten tror jag det heter i Jönköping (på gamla flygfältet). Tänkte om det var därifrån du köpte din med så kan det ju mycket väl vara samma fel. Mvh MikeJAK skrev:Billig koppling.
JAK
Om det är en sådan så släng den, eller spara den o slå på den när du blir

JAK