Nu har jag kollat upp lite bilder.
Verkar som om alla gamla CIH motorer 1,9 2,0 2,2 2,4 passar.
Menar alltså den gammla med gjutjärnstopp, alla är lika.
Här står om CIH motorn ( på Tyska ) :
http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_CIH
Startmotorn sitter på höger sida sett framifrån under tändstiften.
Även C24NE på de bilder jag hittat.
Insug och grenrör sitter på vänstra sidan.
Eftersom Fronteran säljs med 2.0, fast en annan motor familj,
så borde den ju orka. Även om den kanske är i klenaste laget ?
Kanske vissa delar av insprutningen bör anpassas från donator bilen.
ECU,Mängdmätare,Spridare. Eller så fungerar det rakt av med org.
Insprutning med luftmassemätare är ju ganska förlåtande om man
ändrar på saker.
Men som sagt ENKLAST att ta en C24NE direkt
Förresten hur har du gjort etanolkonverteringen ?
Spridare ? Bränsletryck ? Bara Chip ?