Nu blir ja grönhårig av däckdimensionerna..Min 2500 står i Pappren: 33x12,5x16,5. men är det inte 16 tum original,? verkar inte heller helt lätt att hitta 16,5 däck till den..Finns det både 16 och 16,5 fälgar till dom..

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Tackar för de tipset med däckmåtten där..Och fotsteget är riktigt starka grejer. inte mycket som kan kröka de inte..Grottulf skrev:Ja jäklar, men det är nog som sagt eftermarknadsfälgar.
När du leter efter 16" däck i 33/12,5 sök då på metriska dimensioner, då hittar du mer.
tex. 285/75-16 eller 305/70-16 motsvarar ung 33" dock lite smalare.
Hmm, såna där bågar o fotsteg skulle man ju haft på Chevan innan den blev rundbucklad
Ska kolla Backspace å skick på dom,så ska jag kolla lite mer på däckmarknaden så Återkommer jag..optodsl skrev:Jo bromsarna kan vara på håret ibland med 15" fälgar![]()
Jag skulle kunna byta mina original aluminium 16" fälgar mot dina 16,5" om det är någorlunda vettig backspacing, om du är intresserad
Känner igen den kofångarn, Har du köpt bilen i Borlänge????benssan skrev:
Tack grabbar..
Jodå det är 6-bultade 16,5 fälgar ,men de kan ju vara eftermonterat..ska nog skaffa 16-tummare istället. sedan: dom 15 tummarna skulle se löjliga ut på den men dom verkar Nya så ja undrade om ja ska behålla dom till något..BTW. Verkar inte helt Enkelt med däck till 16 tummare heller...
PeterHultmann skrev:Hej
Tycker det ser ut som en Rindab byggd kraftcheva som kraftbolag hade som linjebilar,satt likadan kofångare på min och en warn 8274
De var mycket utrustade,olika höjningar,större hjul,side steps och skärmskydd,190 amp generator,220v generator,bensinvärmare,batteriladdare,arb air locker,sökarlampa,isr extraljus,stort skåp bak,warn winsch,och va dyra som fan, så 16,5 fälgarna kom nog till då
Peter
Den har gått i Hedemora tror jag..Engman2 skrev:Känner igen den kofångarn, Har du köpt bilen i Borlänge????benssan skrev:
Tack grabbar..
Jodå det är 6-bultade 16,5 fälgar ,men de kan ju vara eftermonterat..ska nog skaffa 16-tummare istället. sedan: dom 15 tummarna skulle se löjliga ut på den men dom verkar Nya så ja undrade om ja ska behålla dom till något..BTW. Verkar inte helt Enkelt med däck till 16 tummare heller...
Har inte kollat marknaden ännu Menoptodsl skrev:Jo bromsarna kan vara på håret ibland med 15" fälgar![]()
Jag skulle kunna byta mina original aluminium 16" fälgar mot dina 16,5" om det är någorlunda vettig backspacing, om du är intresserad