Hur? fixa bärgningsfäste XJ?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

BertilLindgren
Användare
Kontakt:

Hur? fixa bärgningsfäste XJ?

Inlägg av BertilLindgren » sön feb 13, 2011 15:57

Känner att jag behöver fixa ett bra fäste för att dra loss min XJ när den fastnar. Undrar om någon har förslag på fästpunkter?

Har inget drag bak så jag funderar på om jag inte kan fästa något vill minnas att det sitter bultar i bakrestötdämparen och i balken innanför.

fram? funderar på två plåtar som går från "ramen" och fram. Har en kontakt som kan skära i 10mm plåt. funderar på något som sticker ut en del och kan bli en start på en ny kofångare plus med fästhål för en schakel. men hur långt bak ska jag gå? Hur göra med styrsnäckan?

alla ideer och förslag mottas med tacksamhet!

/b

macke
OffroadGeek

Re: Hur? fixa bärgningsfäste XJ?

Inlägg av macke » sön feb 13, 2011 17:55

BertilLindgren skrev:Känner att jag behöver fixa ett bra fäste för att dra loss min XJ när den fastnar. Undrar om någon har förslag på fästpunkter?

Har inget drag bak så jag funderar på om jag inte kan fästa något vill minnas att det sitter bultar i bakrestötdämparen och i balken innanför.

fram? funderar på två plåtar som går från "ramen" och fram. Har en kontakt som kan skära i 10mm plåt. funderar på något som sticker ut en del och kan bli en start på en ny kofångare plus med fästhål för en schakel. men hur långt bak ska jag gå? Hur göra med styrsnäckan?

alla ideer och förslag mottas med tacksamhet!

/b
Sök runt på winschkofångare på google, Jeepswedens forum har också bra bilder på infästningar till en winschkofångare, och dom har gjort som du tänkt. Fäster i rambenen. Din kontakt för skärning är bra då det nog underlättar rejält.

Dom bultar i styrsnäckan också om jag minns rätt. Var längesen jag kollade på lösningar. Kanske har några bilder kvar, kan kolla.
TGB 13

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » sön feb 13, 2011 18:03

Så här bygger dom flesta jag sett

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
TGB 13

Skriv svar