Min granne har köpt en "slagborrmaskin"

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ackeblack
Forumräv

burr i ledningarna...

Inlägg av Ackeblack » tis feb 15, 2011 1:48

Ja, det hade mitt ex grannar också, det lät satan i hennes lägenhet! Det beror nog antagligen på svängresonansens bärighet i rörets krökta rum som vid virvelbildning skapar vibrationer och rörelse i bristfälligt klamrade rör, därav det knattrande ljudet som kan uppfattas som mycket störande.
En bot mot detta är ju mer friflödande kranar vilket diskvalificerar en del "billiga" lösningar och en del "gröna" snålspolande kranar... Man kan installera en qudrofibbrillisk resonansdämpare också- finns på Rinkeby rör.... 8)

Råkade ut för en sån där grej i min förra lägenhet, kom hem efter jobbet en het sommarkväll och gick in och plötsligt hörde jag ett "whoffwhoffwhoff" ljud som steg i intensitet när jag var mitt i rummet och sen tonade ut... Trodde jag blivit bäng på riktigt men det visade sig att grannen under skruvat upp nått jäkla missfoster till takfläkt som vibrerade rätt duktigt och då blev ju min lägenhet den perfekta resonanslådan! :evil:
Ä dä 4hjulsdrivet ä dä ok!

Bergbogubben
Användare

Re: Min granne har köpt en "slagborrmaskin"

Inlägg av Bergbogubben » tis feb 15, 2011 9:42

Mattias L skrev:Som topic. Grannen från helvetet har investerat i en sån där borrmaskin med "slagfunktion", alltså en sån där som vibrerar, men inte slår.

Detta redskap verkar han finna mycket glädje i. Den är igång åtminstånde fyra minuter per hål och det var ju kul i början för oss båda. Han för att han äntligen får upp sina tavlor/hyllor/väggmonterade dildos och jag för att jag fick skratta lite åt att folk köper sånt skit.

Nu har jag dock tröttnat. Hur hämnas?
Tjena!

Det där är en av baksidorna med att bo i lägenhet... Jag drar mig till minnes när jag för längesedan bodde centralt i Västerås och jag och min flickvän var riktigt trött på grannen ovanför som hade efterfester ons, fre, lördag till 07.30 på morgnarna.
Inga normala metoder att få tyst på idioten fungerade så vi planerade att:

"gemensamt spy typ minestronesoppa i en långpanna, ställa den i frysen några timmar och sedan slajsa upp den med pizzaslicer i lagom stora bitar för att kunna få ner den i brevinkastet i dörren"

Det blev aldrig av tyvärr - vi separerade av andra orsaker men fan vad vi garvade när vi föreställde oss grannens min... - Vem fan har spytt på hallmattan!?...

Lycka till med idiotgrannen!

/Bergbogubben
Samurai Highroof -88
Dodge WC52 -43

Grottulf
4x4xnerd

Re: burr i ledningarna...

Inlägg av Grottulf » tis feb 15, 2011 10:05

Ackeblack skrev:Ja, det hade mitt ex grannar också, det lät satan i hennes lägenhet! Det beror nog antagligen på svängresonansens bärighet i rörets krökta rum som vid virvelbildning skapar vibrationer och rörelse i bristfälligt klamrade rör, därav det knattrande ljudet som kan uppfattas som mycket störande.
En bot mot detta är ju mer friflödande kranar vilket diskvalificerar en del "billiga" lösningar och en del "gröna" snålspolande kranar... Man kan installera en qudrofibbrillisk resonansdämpare också- finns på Rinkeby rör.... 8)
:lol2: :lol2: :lol2:

Nesse
Beroende

Inlägg av Nesse » tis feb 15, 2011 16:23

Maverick skrev:
Nesse skrev:
Ivansson skrev:Det är inte det underbara ljudet av vattenledningar som vibrerar du hör då?
Hos en kompis till mig låter det typ som en slagborr när man inte öppnar kranen till handfatet ordentligt.
Så hade polaren i falköping det oxå,den kranen var köpt på jula den hade han INTE länge
Eh?
Det har inte med blandaren att göra utan att rören vibrerar i väggarna/slår mot varandra/sitter inte fast ordentligt vid tryckförändringar.
Kan ha varit så MEN den kranen förde ett helvetes oväsen som försvann när den NYA kranen byttes..
Bra gas löser det mesta :-))

Suzuki 410 A-traktor

Skriv svar