Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
RogerÅ
- Avstängd
plåt saknas i erat sortiment om du tar tex mekonomen så tar dom betalt som om dom vore tokiga handlar du hos en smedja så blir det under halva priset
lämpliga gostjoklekar är 0,6 , 0,8 , 1,0 , 1,25 , 1,5mm detta tar inte mkt platts & det är många som lagar rost

-
RogerÅ
- Avstängd
univerasl wincfästen kanske

-
RogerÅ
- Avstängd
Om du har möjlighet att säga något till ledningen om att i dalarna tex Falun skulle det behövas ett biltema
om man tar rättvik där jag bor så är reservdelsfirmorna ca 80-90% dyrare än i tex enköping 20 mil bort sen är biltema billigare än res firmorna i enköping
dessutom är det dåliga sortiment här i kring på reservdelsfirmorna & extremt många bilburna dessutom här skulle biltema blomstra alla skulle åka dit innom en radie på 15mil minst i alla fall
här uppe behöver vi lite konkurans

-
niva_mats
- 4x4xnerd
Biltema produkter ...
Tycker det är synd att sortimentet har blivit så uttunnat på bilsidan..
Och så mycket mer på data, hushåll och sånt..
Visserligen detaljer som tillhör llivetsnödtorft men ändå...
Att skruv och mutter blivit bättre är underbart...
Verktyg och maskiner...
Då måste man få en formel att stämma..
Hur mycket skall verktyget/ maskinen användas hur länge skall det finnas i min ägo och priset...
129 kr vinkel kap som rasar efter 1 år eller motsvarande som kostar 1995:- som blir stulen efter samma tid för den var värdefull..
Då är valet enkelt i mina ögon...
Samma sak med väldigt mycket andra saker.
Önskelistan då...
Ja... Titta på vilka delar som slits på 4X4 fordon..
Lager, bromsdetaljer, knutar, fjädrar, stötdämpare.
På utrustningsidan..
stänkskydd med attityd, skärmbreddare , hilifts, brytblock, bogserstroppar, fordonsmonterad kompressor, stolar, bälten.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
-
Herman Hedning
- Användare
av Herman Hedning » lör feb 03, 2007 22:45
Hallå! jag efterlyser VADSOMHELST till Suzuki Vitara....För det finns inget förutom TANKLOCK till denna populära 4x4 offroadbil....hos er på BILTEMA..
Jag måste alltid åka på mekonomen eller till Suzuki Verkstad för att köpa så enkla saker som tex broms prylar...

Miffo-Hunter Using VITARA DX WIDE
-
Ackeblack
- Forumräv
Det finns mycket delar till nyare bilar som inte finns hos er, rena servicedetaljer som man kan byta själv...
Stötdämpare till 4x4fordon....hi-lift, rallystolarna med galonklädsel saknar jag...( DOm försvann för att det var stålrörsstomme och nedre bakre röret var dumt placerat tror jag? Rätta mig om jag har fel..) eller om det var för helbilsgodkännandets skull...
Ä dä 4hjulsdrivet ä dä ok!
-
Deskago
- Hemmastadd
Mahindra skrev:Var inne där häromdagen och skulle köpa tändstift till min vitara. Men märkte att det fanns inte i katalogerna. Väldigt irreterande att sortimentet är lite dåligt även på sånna saker som tändstift.
Vad jag kunnat utläsa så har vi stift till Vitara. I katalogen har du en översättningstabell. Och utifrån dom befintliga kan du översätta till våra franska stift.
Vi har till dom flesta bilar. Dock inte specialstift.
Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98
-
Mahindra
- Forumräv
Deskago skrev:Mahindra skrev:Var inne där häromdagen och skulle köpa tändstift till min vitara. Men märkte att det fanns inte i katalogerna. Väldigt irreterande att sortimentet är lite dåligt även på sånna saker som tändstift.
Vad jag kunnat utläsa så har vi stift till Vitara. I katalogen har du en översättningstabell. Och utifrån dom befintliga kan du översätta till våra franska stift.
Vi har till dom flesta bilar. Dock inte specialstift.
Mvh Micke
Jo men om man står i butiken och stiften sitter i bilen vill man gärna kunna se det i er katalog. Eller tabellen i butiken.
-
Peterw
- Hemmastadd
Just det!
Specialstift, beställde nyss ett par evx stift av märket NGK på en lokal reservdelsfirma.
Diskuterade just med biträdet om priset på 165kr styck, vilket jag mindes att Biltema tog 40-50 kr för när Ni hade NGK.
Skotern tar nu bara 2st men prisskillnaden blir ändå 200kr och hade Ni haft pris på ca 40-50 för special motsvarande Ngk´s EV hade jag bestyckat v8án med dessa direkt(kollade erat utbud).
mvh
Peter W
Willys CJ3 -50
-
Bullmoose
- Forumräv
-
Kontakt:
Gasfjädrar till bakluckan.
Bilbarnstolar.
Bättre batteripolskor.
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
-
Pajero_A-traktor
- Användare
av Pajero_A-traktor » mån feb 05, 2007 23:35
Rör/böjar till avgassystem, vanliga och rostfria.....
Pajero A-traktor...
-
migu
- Användare
turbomicra skrev:Om du har möjlighet att säga något till ledningen om att i dalarna tex Falun skulle det behövas ett biltema
om jag inte har helt fel så öppnar biltema en butik i borlänge nån gång under året.......

-
RogerÅ
- Avstängd
migu skrev:turbomicra skrev:Om du har möjlighet att säga något till ledningen om att i dalarna tex Falun skulle det behövas ett biltema
om jag inte har helt fel så öppnar biltema en butik i borlänge nån gång under året.......

Det var ju bra det
synd bara att alla ska trängas i den ski.. staden stora bolag vill tydligen inte att man ska kunna parkera & när man väl har hittat en parkering ska du gå i funderingar i butiken & fundera på om bil & släp finns kvar när man kommer ut (dom har importerat bovar dit

)
-
Bullmoose
- Forumräv
-
Kontakt:
Biltema brukar ha hyggligt med P-rutor i sortimentet...

Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
-
JBT
- Forumräv
-
Kontakt:
Moderna kylarpaket med elfläktar vore inte dumt. Typ Volvo v70 turbo, audi a6 med turbo eller v8. Dom fungerar perfekt i skogsbilar och ombyggda fordon med stora motorer i.
WD40 på 4l dunk till humant pris= under 200kr
Bräkleen på 4l dunk till bra pris.
Skulle även villja ha bättre kvalité på domkrafter etc. Även om ni skulle behövt fördubbla priset så hade det varit billigt i förhållande till mekonomen.
Större sortiment av avdragare av bra kvalité vore trevligt.
Helicoil satser vore och bra.
Jacob
G & J Off-Road
Återförsäljare av Sway-A-Way Racerunner Air Shocks och Coilovers i Sverige
Summit Machine bussningar och Flex Joints
Ryckstroppar
Jacob@gjoffroad.se
Mobil: 070 7570737