1. Vakum-klumpen (motorhuven, förarsida) har alla slangar anslutna och de är hela, även alla slangar som är kopplade en bit ner på T-kors osv. (vad har klumpen för funktion?)
2. När jag trycker "4hi" knappen i kupén, klickar vad jag tror är fördelningslådan under förarsätet, detta hörs högt och tydligt. Om jag sedan trycker 2wd igen klickar den fint "tillbaka".
3. Vakum-klockan (under batterihyllan), är hel och fin, har tagit bort den och smörjt upp vaijern som går in höger sida på växellådan. (vilken funktion har vaijern?) Förklara detta: Så fort jag startar bilen så drar vakum-klockan in vaijern, OAVSETT om jag har 2wd eller 4wd "aktiverat". När jag sedan stänger av bilen tappar klockan sakta trycket och vaijern åker tillbaka.
4. Jag har följt slangen som matar klockan, och den sitter på det jag tror är fördelningslådan. Ja, den är hel och fin.
Fyrhjulsdriften har funkat kanon tills det blev kallt en helg, sen la den av, och har inte fungerat sedan dess. Har tinat bilen i varmgarage, men det hjälper inte.
Hjärtligt tacksam för hjälp!
Mvh Kristoffer