Vad saknas i Biltema´s sortiment?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mattebigge
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av mattebigge » tis feb 06, 2007 16:39

Jag skulle vilja hitta BILDELAR bland alla gossedjur, plastburkar, cyklar, pulkor, leksaker och annan skit som utgör 50% av butiken
Och när man hittar nån bilpryl, så passar den till en Volvo 245 från -79
Kolla årtalet i Almanackan och anpassa urvalet av delar till bilarna på gatan utanför..
Jag tycker Biltema mer och mer liknar en leksaksaffär och prylmarknad som råkat få in ett parti bildelar.
Det är synd, för det är ingen annan bildelsfirma som kan konkurrera med priserna, och kvaliten är helt ok på det mesta, hjullager och torkarblad är det enda jag har haft problem med ..

Kasta ut all skit som inte har med bilar, båtar, mc och bygg att göra, och satasa på att bygga upp ett sortiment som passar till bilarna på vilken stormarknads parkering som helst en lördag förmiddag..

Leksaker, datagrejor, plastbestick och fiskegrejor och sånt kan ni sälja i en separat butik typ "pryltema", om det lönar sig, vill säja
Ta upp det med ledningen.
Tack för mig
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!

Bullmoose
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Bullmoose » tis feb 06, 2007 18:03

Helicoil finns redan fast en annan sort. Ni ser vad Micke är snabb!
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!

Deskago
Hemmastadd

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:07

TMT skrev:
omvandlare 12-24v
Jag håller på och sammanställer, och behöver lite mer info.

Menar du en omvandlare från 12 volt till 24volt?
Vi har redan från 12 och 24 till 230.

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Deskago
Hemmastadd

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:14

turbomicra skrev:
T-max med konkurerande pris
sandstegar

En krymp & sträck till plåt vore inte så tokig

:roll:
Hur är vår winch i förhållande till T-max?

Vad är en sandstege?

Förklara krymp och sträck?

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Deskago
Hemmastadd

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:20

turbomicra skrev:Om du har möjlighet att säga något till ledningen om att i dalarna tex Falun skulle det behövas ett biltema

om man tar rättvik där jag bor så är reservdelsfirmorna ca 80-90% dyrare än i tex enköping 20 mil bort sen är biltema billigare än res firmorna i enköping

dessutom är det dåliga sortiment här i kring på reservdelsfirmorna & extremt många bilburna dessutom här skulle biltema blomstra alla skulle åka dit innom en radie på 15mil minst i alla fall

här uppe behöver vi lite konkurans :lol:
Vi jagar ständigt bra platser. Dock vet jag inte hur expansionsplanen ser ut framöver.
Värmdö och Luleå ligger i år och ett nytt varuhus i Västerås.

Jag återkommer när jag vet mer.

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Deskago
Hemmastadd

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:24

Herman Hedning skrev:Hallå! jag efterlyser VADSOMHELST till Suzuki Vitara....
:jump:
Problemet med vitara är att dom hinner rosta upp innan vi fått ut produkterna till alla butiker :D
Skojar bara.
Jag har noterat önskemålet.

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Deskago
Hemmastadd

Re: Nyare delar

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:27

Ackeblack skrev:Det finns mycket delar till nyare bilar som inte finns hos er, rena servicedetaljer som man kan byta själv...
Stötdämpare till 4x4fordon....hi-lift, rallystolarna med galonklädsel saknar jag...( DOm försvann för att det var stålrörsstomme och nedre bakre röret var dumt placerat tror jag? Rätta mig om jag har fel..) eller om det var för helbilsgodkännandets skull...
Jag vet att det fanns tidigare, men vet inte varför det försvann.
Är det något speciellt angående stolar som man ska beakta?
Typ infästning eller dylikt?

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Deskago
Hemmastadd

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:28

Mahindra skrev:
Deskago skrev:
Mahindra skrev:Var inne där häromdagen och skulle köpa tändstift till min vitara. Men märkte att det fanns inte i katalogerna. Väldigt irreterande att sortimentet är lite dåligt även på sånna saker som tändstift.
Vad jag kunnat utläsa så har vi stift till Vitara. I katalogen har du en översättningstabell. Och utifrån dom befintliga kan du översätta till våra franska stift.

Vi har till dom flesta bilar. Dock inte specialstift.

Mvh Micke
Jo men om man står i butiken och stiften sitter i bilen vill man gärna kunna se det i er katalog. Eller tabellen i butiken.
Helt rätt!
Jag åtgärdar omgående.

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Deskago
Hemmastadd

Inlägg av Deskago » tis feb 06, 2007 22:42

mattebigge skrev:Jag skulle vilja hitta BILDELAR bland alla gossedjur, plastburkar, cyklar, pulkor, leksaker och annan skit som utgör 50% av butiken
Och när man hittar nån bilpryl, så passar den till en Volvo 245 från -79
Kolla årtalet i Almanackan och anpassa urvalet av delar till bilarna på gatan utanför..
Jag tycker Biltema mer och mer liknar en leksaksaffär och prylmarknad som råkat få in ett parti bildelar.
Det är synd, för det är ingen annan bildelsfirma som kan konkurrera med priserna, och kvaliten är helt ok på det mesta, hjullager och torkarblad är det enda jag har haft problem med ..

Kasta ut all skit som inte har med bilar, båtar, mc och bygg att göra, och satasa på att bygga upp ett sortiment som passar till bilarna på vilken stormarknads parkering som helst en lördag förmiddag..

Leksaker, datagrejor, plastbestick och fiskegrejor och sånt kan ni sälja i en separat butik typ "pryltema", om det lönar sig, vill säja
Ta upp det med ledningen.
Tack för mig
Det ena behöver inte utesluta det andra. Som jag skrev tidigare så vill vi skapa en rikare fritid till så många som möjligt.
Dock får vi inte glömma vårt kärnsortiment och fortsätta utveckla det.
Och det är därför jag skapat denna tråd för att ge inköparna feedback på vad marknaden vill ha. Plus att vi kanske får möjlighet att köpa dom produkter vi använder i vår fritid till ett bra pris.
Jag tar dina synpunkter med i listan.

Mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

ahma-niva
Rutinerad
Kontakt:

Re: Nyare delar

Inlägg av ahma-niva » tis feb 06, 2007 22:46

Deskago skrev:
...
Är det något speciellt angående stolar som man ska beakta?
Typ infästning eller dylikt?

Mvh Micke
Infästning är nog inget problem, brukar vara fyra punkter. Skenor för längsjustering bör ingå. Konkurrensen från Julas fällbara PVC-klädda för en tusing styck är väl något att ta ställning till. Har kört med sådana mer eller mindre dagligen under ett år nu, funkar utmärkt. Det finns en prismässig nisch mellan dem och de billigaste FIA-godkända stolarna som möjligen kan fyllas ut. Själv var jag beredd att ge lite mer än tusingen styck, men skulle man ha fällbar "riktig" stol blev det åt helskotta för mycket pengar.
/mats
http://lada-niva.se
...den som äger en Niva har en historia att berätta...

Marcus
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Marcus » tis feb 06, 2007 23:15

Deskago skrev: Menar du en omvandlare från 12 volt till 24volt?
Vi har redan från 12 och 24 till 230.

Mvh Micke
Om du har en bil/maskin med 24V system så kan tex bilradios vara problem att få dit, då har man en Mascot (varumärke) som omvandlar 24V till 12V...

Tror det är det Tobbe menar...
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

Ackeblack
Forumräv

Krymp och sträck

Inlägg av Ackeblack » ons feb 07, 2007 1:10

Det är ett "pressverktyg" som bilplåtslagare använder för att korta eller sträcka plåt- om du t.ex ska göra en böj på en plåtremsa. Det är väldigt förenklat sagt tång med räfflade käftar som antingen sträcker plåten eller drar ihop den..Eastwood heter en usafirma som har fina såna verktyg.... Jopp, det vore fint att kunna handla såna till bra priser..
Ä dä 4hjulsdrivet ä dä ok!

RogerÅ
Avstängd

Re: Krymp och sträck

Inlägg av RogerÅ » ons feb 07, 2007 20:43

Ackeblack skrev:Det är ett "pressverktyg" som bilplåtslagare använder för att korta eller sträcka plåt- om du t.ex ska göra en böj på en plåtremsa. Det är väldigt förenklat sagt tång med räfflade käftar som antingen sträcker plåten eller drar ihop den..Eastwood heter en usafirma som har fina såna verktyg.... Jopp, det vore fint att kunna handla såna till bra priser..

om det finns som tång vore det positivt med men den jag syftar till är en bords /pelar monterad med fot trampa riktigt bra sak att ha när man håller på

Sen skulle jag inte klaga om det fanns engelskt hjul till vettiga priser :wink:

herman ville ha reservdelar till vitara som du dissade för att dom rostar upp vore det inte en bra affär att sälja ekonomiplåt till vitara då :P

Nivanörden
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Nivanörden » tor feb 08, 2007 10:26

Det jag kommer att tänka på så här direkt är att ni kanske skulle tänka på att inte bara ha det billigaste. Ex en fläktrem jag köpte där fick jag spänna varannan vecka och var tvungen att köpa en ny mindre än ett år senare. Köpte på mekonomen och den har jag aldrig behövt spänna.

Sen som föregående talare nämnt så skulle ett större utbud av bilgrejer inte vara fel (särskilt inte Ladakompatibla :wink: ) Förr hade ni mer Nivan, men nu har det försvunnit. Ex koppling och brytarspetsar.

Tyvärr är en del grejer av lite väl dålig kvalitét, även med tanke på priset. Ex rostätare som är bra mycket billigare än Turtles, men ochså mycket sämre..

Se detta som konstruktiv kritik! Tycker det är helkul på Biltema, men med alla förbättringar som föreslagits här så kan det bli ännu bättre.

MVH/
Håkan
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug

Team QUAGMUDDERS

http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Dundi
Nybörjare

Inlägg av Dundi » tor feb 08, 2007 11:09

jag tycker ni kan ta in lite delar till amerkanare

Skriv svar