Hej hallå!!
Har en cherokee xj -91, kuppefläkten slutar att funka sedan kan den med lite tur hoppa igång igen, något som glappar lr dålig jord kanske?
Någon som vet lr vill tipsa vad man ska kolla!?
Fredrik
Kupefläkt!!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Kupefläkt!!
Suzuki Grand Vitara -08
Jeep Cherokee XJ -91
Jeep Cherokee XJ -91
-
- Hemmastadd
Re: Kupefläkt!!
Fläkten har gjort sitt?kalleball skrev:Hej hallå!!
Har en cherokee xj -91, kuppefläkten slutar att funka sedan kan den med lite tur hoppa igång igen, något som glappar lr dålig jord kanske?
Någon som vet lr vill tipsa vad man ska kolla!?
Fredrik
jag hade samma problöem i min med skillnaden att den i början funkade i fullt läge bara. efter ett tag dog den och kom igång igen efter att jag slagit på fläktmotorn eller kört i ett hål eller dylikt. när jag monterade bort den så var den helt slut, kunde knappt röra på den med handen.
jag köpte en beggad fläktmotor av en kille på ett annat forum och monterade, nu funkar den klockrent. askönt med fläkt igen och enkelt att fixa. ta loss behållaren för spolarvätska så sitter fläktmotorn i brandväggen bakom, den sitter med 3 skruvar. enkelt. Det satt nån slang undertill, den var lite pulig men inte nått allvarligt.
lycka till
/Jocke
jag köpte en beggad fläktmotor av en kille på ett annat forum och monterade, nu funkar den klockrent. askönt med fläkt igen och enkelt att fixa. ta loss behållaren för spolarvätska så sitter fläktmotorn i brandväggen bakom, den sitter med 3 skruvar. enkelt. Det satt nån slang undertill, den var lite pulig men inte nått allvarligt.
lycka till
/Jocke