Hej på er alla jeep grand cherokee ägare.
Jo jag har köpt en jeep v8 -96 den 10/3-11 och den gick bra hem från vetlanda till Tranås. Men efter att jag har stängt av den strartar den inte mer. Har ringt runt till massor av service värkstäder och dom säger att det är ett larm som har gått i och låser tändningen helt samt så går det inte att öppna dörren med enbart nyckeln, måste använda kod-dosan men den lossar inte larmet.
Finns det någon kunnig person här på forumet som vet hur man tar bort larmet helt eller kopplar förbi det och vill hjälpa mig så att jag kan åka med jeepen. Jag är inte rik men jag kommer naturligt vis att betala för mig, får ta det sista av min sem-pengar men det gör inget det är det värt.
Kontakta mig om någon vill hjälpa till på min mail : c.g_1974@live.se
MvH C.G från Tranås [/b]
Behöver någons hjälp snabbt
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Hej
Kul att se ännu en Tranåsbo här.
Det finns en kille i Tranås som troligen kan hjälpa dig, han hade tidigare Anders Bilelektriska i Sunhult, han är duktig, han har ägt Jeep själv och är mycket duktig, ring och hör med honom.
Du har hans namn och nummer i ett PM.
Kul att se ännu en Tranåsbo här.
Det finns en kille i Tranås som troligen kan hjälpa dig, han hade tidigare Anders Bilelektriska i Sunhult, han är duktig, han har ägt Jeep själv och är mycket duktig, ring och hör med honom.
Du har hans namn och nummer i ett PM.
Inget 4x4 för tillfället.
Lider av Jeep abstinens.
Lider av Jeep abstinens.
-
- Användare
Tack så mycket för pmet keyzex
Hoppas hanns förslag fungerar, annars så söker jag någon som kan koppla bort alla spärrar och larm-skiten som spökar. mvh C.G från Tranås
-
- Användare
Säkringar..
är det första jag tänker på, har inte kollat i boken, men det borde väl gå att plocka ett par av dem så du kan öppna med den vanliga nyckeln.
epic wrangler condition
-
- Veteran
- Kontakt:
Re: Behöver någons hjälp snabbt
Vetlanda? köpt på DH bil eller? tänkte handla bil där imorronChristian G skrev:Hej på er alla jeep grand cherokee ägare.
Jo jag har köpt en jeep v8 -96 den 10/3-11 och den gick bra hem från vetlanda till Tranås. Men efter att jag har stängt av den strartar den inte mer. Har ringt runt till massor av service värkstäder och dom säger att det är ett larm som har gått i och låser tändningen helt samt så går det inte att öppna dörren med enbart nyckeln, måste använda kod-dosan men den lossar inte larmet.
Finns det någon kunnig person här på forumet som vet hur man tar bort larmet helt eller kopplar förbi det och vill hjälpa mig så att jag kan åka med jeepen. Jag är inte rik men jag kommer naturligt vis att betala för mig, får ta det sista av min sem-pengar men det gör inget det är det värt.
Kontakta mig om någon vill hjälpa till på min mail : c.g_1974@live.se
MvH C.G från Tranås [/b]

Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)