Eftersnack Vinterträffen 27-28/1 2007

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

XJ-91
Hemmastadd

Eftersnack Vinterträffen 27-28/1 2007

Inlägg av XJ-91 » mån jan 29, 2007 12:51

Då var Vinterträffen avklarad igen, väder gudarna var på våran sida sista veckan kom det både snö och minusgrader, ca 5-10 cm snö -8 på morgonen och - 2 på dagen perfekta förhållanden för vinterträffen

Det kom allt från ATV till 6 hjulig lastbil och mer eller mindre våghalsiga offroaders totalt 28 fordon blev det till slut

Ok man var lite fundersam ang greppet men det visade sig inte vara några problem alls bra körning och lagom svårt när isen sprack under däcken, det blev en del winchning och ryckande med stroppar inga större missöden på lördagen i alla fall

På Lördag kvällen träffades ca:45 personer på Hardemo byggdegård för gemensam fest med mat och dryck, kanon ställe ca: 2 km från körområdet, lite trevligare än Tommys kalla maskinhall praktiskt med tanke på barn och fruar m,m

Bra var det också med tanke på övernattning vi var 6 st som sov kvar till söndagen, 2 sov i tält på körområdet men dom var lika glada ändå fast något frusna

På Söndagen var vi lite mindre fordon men lika kul ändå fast greppet var bort blåst 2 cm ny snö under morgontimmarna gjorde körningen nästan omöjlig det gick välldigt fort nedför backarna

Undra hur det gick med Nivan som saknade laddning och skulle till Motala

Cherokeen med trasig framvagn fick nog köra sakta till Katrineholm

TMT tråkigt att du inte fick med något fordon till träffen och var tog du vägen på kvällen :lol:

Bullmoose
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Bullmoose » mån jan 29, 2007 13:36

:no pics:
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!

XJ-91
Hemmastadd

Inlägg av XJ-91 » mån jan 29, 2007 16:20

Klart länk till bilder :lol: http://www.offroad-trailer.com/index2.html gå in under galleriet :lol:

TMT
OffroadGeek

Re: Eftersnack Vinterträffen 27-28/1 2007

Inlägg av TMT » mån jan 29, 2007 16:57

XJ-91 skrev:Då var Vinterträffen avklarad igen, väder gudarna var på våran sida sista veckan kom det både snö och minusgrader, ca 5-10 cm snö -8 på morgonen och - 2 på dagen perfekta förhållanden för vinterträffen

Det kom allt från ATV till 6 hjulig lastbil och mer eller mindre våghalsiga offroaders totalt 28 fordon blev det till slut

Ok man var lite fundersam ang greppet men det visade sig inte vara några problem alls bra körning och lagom svårt när isen sprack under däcken, det blev en del winchning och ryckande med stroppar inga större missöden på lördagen i alla fall

På Lördag kvällen träffades ca:45 personer på Hardemo byggdegård för gemensam fest med mat och dryck, kanon ställe ca: 2 km från körområdet, lite trevligare än Tommys kalla maskinhall praktiskt med tanke på barn och fruar m,m

Bra var det också med tanke på övernattning vi var 6 st som sov kvar till söndagen, 2 sov i tält på körområdet men dom var lika glada ändå fast något frusna

På Söndagen var vi lite mindre fordon men lika kul ändå fast greppet var bort blåst 2 cm ny snö under morgontimmarna gjorde körningen nästan omöjlig det gick välldigt fort nedför backarna

Undra hur det gick med Nivan som saknade laddning och skulle till Motala

Cherokeen med trasig framvagn fick nog köra sakta till Katrineholm

TMT tråkigt att du inte fick med något fordon till träffen och var tog du vägen på kvällen :lol:

ja det var lite tråkigt men jag hade kul som fan att åka med i suggan där borta :lol:

sen 1111 bilen var imponerande också. fick ni några bilder när den tydligen höll på att välta? jag var ju lite själv upptagen med att prata i telefon i bilen just då.

jag åkte faktist vidare till karlstad sen med lastbilen, jag hämtade ett gäng sugga motorer (sidventilare) så nu ska jag väl få fart på den gamle igen =)

men om inte annat får jag slita med mig en bil till midsommar träffen.

mycket bilar och folk var det, hur trevligt som helst jag träffade mycket nytt folk att bekanta sig med
:D

El Jefe
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av El Jefe » mån jan 29, 2007 17:25

Måste instämma om att det var riktigt trevligt!
kul att det var god uppslutning på lördagen!
Tältandet var ju en lite uppiggande del efter all den goda maten som lagt sig till rätta! :) (Tur att jag hade en varm hund med mig)

Min generator lade av precis som nivans..(i samma surhål) Men den snälle Jonny med syncron drog mig snabbt och snärtigt de ynka 7 milen till motala!
Får hoppas på en lika rolig träff nästa gång vi kommer till Brändåsen!
Vill man kan man!

XJ-91
Hemmastadd

Inlägg av XJ-91 » mån jan 29, 2007 18:26

El Jefe skrev:Måste instämma om att det var riktigt trevligt!
kul att det var god uppslutning på lördagen!
Tältandet var ju en lite uppiggande del efter all den goda maten som lagt sig till rätta! :) (Tur att jag hade en varm hund med mig)

Min generator lade av precis som nivans..(i samma surhål) Men den snälle Jonny med syncron drog mig snabbt och snärtigt de ynka 7 milen till motala!
Får hoppas på en lika rolig träff nästa gång vi kommer till Brändåsen!
Tjenare ja ha det var din bil dom drog till Motala :lol: tråkigt men tur att det finns snälla hjälpsamma offroader

Gollum
Användare
Kontakt:

Inlägg av Gollum » mån jan 29, 2007 22:40

Kan rapportera att nivan klarade sig bra till motala utan generator, dock med mycket sparsamt med belysning. De e gött me diesel ibland :)

Efter en stund med hetvattentvätten hittade ja generatorn o de va bara o rengöra kolen o så var det klart.

Lite besvärligt i morse, satt med kupevärmaren ooch smälte isen i trummorna bak för att komma till jobbet....

leris
Användare
Kontakt:

Inlägg av leris » mån jan 29, 2007 22:55

då var vi två som gjorde det :D :D

XJ-91
Hemmastadd

Inlägg av XJ-91 » tis jan 30, 2007 9:28

He he jag skulle köra in Jeepen i garaget i går kväll det tog 10 minuter innan bromsarna släppte :lol: men nu står den i värmen klar för tvätt i kväll

Gollum
Användare
Kontakt:

Inlägg av Gollum » lör feb 10, 2007 18:31

Hittade en film på/från surhålet som åt upp min generator...
Fenomenet kallas i folkmun för "torktumlaren" ;)
Det är en Quicktime film på ca 18Mb, Håll ut!
http://www.kirribilli.se/surhal.mov
Detta är första delen ur sagan om de tre surhålen, Mvh Gollum
Ner i leran bara

XJ-91
Hemmastadd

Inlägg av XJ-91 » lör feb 24, 2007 19:38

Äntligen en liten film snutt http://www.a-t-f.se/ kolla under galleriet :lol:

Skriv svar