Ventiler 6,2L Diesel
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 44
- Blev medlem: fre apr 16, 2010 11:41
Ventiler 6,2L Diesel
Tänkte justera ventilerna på chevan min. Men får inte tag på vad det ska vara på in och ut. Ska ställa in med bladmått. Nån som har gjort det tidigare och vet var det ska vara för mått på in och ut? Motorn är en 6,2L diesel och sitter i en 91ans silverado.
-
- Användare
- Inlägg: 44
- Blev medlem: fre apr 16, 2010 11:41
-
- Beroende
- Inlägg: 1011
- Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
- Ort: Krokån (sollefteå)
Bero ju på hur löst spända dom är de
Nog mycke så kan de klapra av dom med men då man bruka spänna åt dom ett kvarts till ett halvt varv efter noll spel så är de mycke de ska slitas..
Gissa nog på lyftare som gett upp jag med.

Gissa nog på lyftare som gett upp jag med.
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Nu var det visserligen länge sen jag hade loss ventilkåporna på en 6,2:a, så jag kommer inte ihåg hur det ser ut...Mathias T skrev:finns fortfarande ingen justering att spänna på en 6,2 diesel
Men nog måste det gå att justera, även hydrauliska lyftare ska ju justeras till noll-spel och lite till vid installation.
Jag misstänker att det är vippans centerbult som man justerar med...
Men det är ju som sagt inget man justerar annat än vid installation.
Börjar det knacka, så har troligen något pajjat...
Men det kan ju vara så enkelt som en ventilfjäder om man har tur
Det kan juh oxå vara vacumpumpen som för en jävla massa oljud
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Beroende
- Inlägg: 1011
- Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
- Ort: Krokån (sollefteå)
Därav dom hydraliska lyftarnaAmazon_Sleper skrev:De var som fan![]()
Man chimsa inte höjden på blocken där den är skruvad då? Men fräser man ventilsäten eller lyftarna blir slitna så måste man ju kompensera på nå vis?

"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Det va som fan
Då hör Cheva smallblock o bigblock till de resterande 1%
Andra motorer än dem har jag ganska begränsad erfarenhet av får jag erkänna...
Så jag trodde det var så på alla
Men de motorerna bör ju ha varit konstruerade med tanke på mekaniska lyftare från början, när jag tänker efter...
Å när jag tänker efter hur en hydraullyftare funkar, så inser jag ju att den borde kunna ha rätt så mycket "förspänning" eller vad man ska kalla det, innan den bottnar.

Då hör Cheva smallblock o bigblock till de resterande 1%
Andra motorer än dem har jag ganska begränsad erfarenhet av får jag erkänna...
Så jag trodde det var så på alla

Men de motorerna bör ju ha varit konstruerade med tanke på mekaniska lyftare från början, när jag tänker efter...

Å när jag tänker efter hur en hydraullyftare funkar, så inser jag ju att den borde kunna ha rätt så mycket "förspänning" eller vad man ska kalla det, innan den bottnar.