Några frågor igen

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Christian G
Användare

Några frågor igen

Inlägg av Christian G » sön apr 10, 2011 0:52

Jo jag har försökt att ta bort VIC-displayen i min jeep grand cherokee 1996 a, men jag hittar inte alla skruvar som ska bort ?.
Har någon här på detta trevliga forum någon bra skiss eller bilder om detta vore guld värt.

Sedan så undrar jag också om man kan byta styrdämparen lätt samt spänna något som gör att glappet i ratten försvinner, är gaska så känslig på vägen i lite högre farter. Har dock beställt tid för hjul inst m.m. hoppas på att detta kan göra något på bilens uppträdande på vägen.

Går det att sätta på 31 - 32 tums däck utan att modda något ?.
Vill ha lite större hjul än mina nu 245x70-r16.

Har 4st nya max 15mil körda högfartsgodkända s 225x45-r17 dubbdäck tillverkade av perelli på 17tums alu fälgar i bra skick 112/5 i bultmönster passar på audi 100 s4 m.m.
Bytes mot 4st helst nya 31tums jeepdäck för 16 tums fälgar med bra och grovt mönster för året runt bruk.

Nypriset på mina audi däck är styck 1860+moms då utan fälgarna som kostade ca 2200kr st inkl moms. priset var då ca 16800kr.
Billder på däcken läggs in om intresse finns.

MvH C.G från Tranås

Sdkfz251
Guru

Inlägg av Sdkfz251 » sön apr 10, 2011 21:39

Kolla om det inte är styrsnäckan som är glapp eller att den sitter löst på ramen... Jeep kan vara lite lynniga här och de kan släppa i fästet från ramen, då hjälper det inte mycket att byta styrdämpare (vilket inte är svårt i och för sig).

Vet i tusan om du får in 31" utan att höja bilen, nu har jag precis höjt min XJ och då får jag in 31"... bilen är budgethöjd med puckar och ad-a-leaf ca 2½". Visst du får säkert in 31" hjul men det lär ta i lite här och var, speciellt om du svänger... allt hänger lite på hur stora hjulhusen är.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Skriv svar