vad har ni gjort för ert offroadåk idag!

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8511
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Inlägg av Wältmeister » fre apr 15, 2011 17:18

Dragit färdigt koaxialkabeln och lött dit en PL-kontakt. :lol:
Klart för provning och koll SWR. :lol:
Då funkar inte strömsladden. :cry:
Har Alan smittats av engelska sjukan? :shock:
Kontaktat FB Radio, eftersom det är garanti på grejorna. :pop: :pop: :pop:

Skiter iet tills vidare. Nu ere fredagkväll och fingret ska i ringen som knäpper när man drar i den. :beer:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » fre apr 15, 2011 17:31

Jag har fixat en slang så jag koan koppla in kompressorn på bilen.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

aeriksson
Användare
Inlägg: 50
Blev medlem: tis feb 22, 2011 20:49
Ort: Skene

Inlägg av aeriksson » fre apr 15, 2011 18:08

fått fast diffen så man kan ut å härja, här var dock den största pölen som gick att hitta... :roll:

Bild
Går det inte med våld, så använd mer våld, funkar inte det... hämta släggan...

Cheva Blazer -84
Suzuki SJ 420i (413) -86
Subaru Legacy -01

4x4onroad
Hemmastadd
Inlägg: 227
Blev medlem: lör nov 15, 2008 14:10
Ort: Värnamo(importerad skåning)

Inlägg av 4x4onroad » fre apr 15, 2011 18:25

bytt bromsservo och huvudcylinder och dragit om ALLA bromsrör så de e nytt o redigt. dock ville inte cylindern som jag ville då den inte räckte till att ge mina bromsar rätt mängd så man får pumpa 3 gånger innan de bromsar..Någon som vet om en fin modell på cylinder som räcker till? Har micra servo och volvo 240 cylinder. hade varit J*vligt tacksam om någon har svaret jag söker :D
Jeep where ever you want to go
Cherokee XJ höjd 9", 33" TSL, Long arms, Kompressor, Rocksliders,Winch mm All Home Made

elste
Guru
Inlägg: 2680
Blev medlem: fre jan 09, 2009 18:30
Ort: Köping

Inlägg av elste » fre apr 15, 2011 20:09

Wältmeister skrev:
elste skrev:
Wältmeister skrev:Mont SIRIO 4000 komradioantenn bak på Stormen på vänster sida i höjd med och till höger om skyltbelysningen.
Även påbörjat antennkabeldragningen in i styrhytten.
Har borrat hål från flaket in i styrhytten.
Men sen kan jag inte bestämma mig för hur jag ska fortsätta vidare. :rodnar:
då rekomenderar jag att du tar och momterar en tet i hålet men först rostskydda
Tack för tipset. Vad har man för medel att rostskydda aluminiumplåt med? :roll:

:poke: :hello:
helt änkelt vanlig förg så att fukt och liknande inte kommer åt den trena metallytan
(sno hsb`s nagel lack)

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8511
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Inlägg av Wältmeister » fre apr 15, 2011 22:27

elste skrev:
Wältmeister skrev:
elste skrev: då rekomenderar jag att du tar och momterar en tet i hålet men först rostskydda
Tack för tipset. Vad har man för medel att rostskydda aluminiumplåt med? :roll:

:poke: :hello:
helt änkelt vanlig förg så att fukt och liknande inte kommer åt den trena metallytan
(sno hsb`s nagel lack)
Går inte - hon använder inte. 8)
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Amazon_Sleper
Beroende
Inlägg: 1011
Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
Ort: Krokån (sollefteå)

Inlägg av Amazon_Sleper » lör apr 16, 2011 16:12

Kör in en Bäverstubbe genom framhjulet när jag var ute å lekte lite :cussing: Så död åt alla Bävrar :shoot:
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..

Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..

sockan
Användare
Inlägg: 48
Blev medlem: sön sep 13, 2009 16:51
Ort: Malmberget

Inlägg av sockan » lör apr 16, 2011 19:28

Tog fram den från vinter dvalan och for raka spåret till jobbet för demontering av krängningshämmaren och när jag hade iver så passade jag på att höja karossen ca 5 cm med hjälp av hockeypuckar. Hann även börja såga till aluminium plåt till en hasplåt hann ej färdigt pga gumman ville oxo ha uppmärkssamhet idag/kväll. :)
Min fordonspark

Nissan Terrano II - 03
Mazda B2600 -88

majstro83
Rutinerad
Inlägg: 299
Blev medlem: sön okt 03, 2010 21:05
Ort: Skillingaryd

Inlägg av majstro83 » sön apr 17, 2011 22:01

Svetsat ihop lite rocksliders.

http://majstro.se/blogg/?p=166
http://www.bildelsreturen.se" onclick="window.open(this.href);return false;

JEEP Grand Cherokee -97, 5,2L, höjd 2", NP242
JEEP Grand Cherokee -98, höjd 2", WinchMax 13000lb *SÅLD*
Cheva S10 -96, 4x4, 12000 vinsch, 18" eller dåliga 31:or *SÅLD*

Felix
Forumräv
Inlägg: 718
Blev medlem: mån maj 10, 2010 9:39
Ort: Täby
Kontakt:

Inlägg av Felix » sön apr 17, 2011 22:21

demonterat framaxeln eftergårdagens montering, kapade lite fästen till styrningen å svetsade om det. monterat skiten igen efter det. börjar se ut som en bil nu:)
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster

yota
Forumräv
Inlägg: 905
Blev medlem: tor sep 27, 2007 0:57

Inlägg av yota » sön apr 17, 2011 22:43

Hämtat lite delar som var beställda.


Bild
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm

4x4onroad
Hemmastadd
Inlägg: 227
Blev medlem: lör nov 15, 2008 14:10
Ort: Värnamo(importerad skåning)

Inlägg av 4x4onroad » mån apr 18, 2011 11:04

YOTA!!

har själv funderat på och beställa från ebay usa(om det nu är där du oxå beställt) men undrar lite vad man kan räkna på i frakt på tex en diffspärr. hade varit kul o ha en siffra. Kanske någon som kan detta. hade oxå varit kul om någon visswte vad de e för fel på mina bromsar( tidigare inlägg) MVH Mattias
Jeep where ever you want to go
Cherokee XJ höjd 9", 33" TSL, Long arms, Kompressor, Rocksliders,Winch mm All Home Made

yota
Forumräv
Inlägg: 905
Blev medlem: tor sep 27, 2007 0:57

Inlägg av yota » mån apr 18, 2011 17:08

Delarna är köpta hos LowRange Offroad men dom flesta delarna är skickade av en annan välkänd firma.
Det du ser på bilden förutom ARB:n väger 90Kg och det betalade jag 1000:- i frakt för med Eskil som har annonserat här på forumet att han tar hit container med delar.
ARB:n tog jag för sig och den betalade jag 8200:- inklusive flygfrakt, moms och tull.
Senast redigerad av yota den tis apr 19, 2011 23:34, redigerad totalt 1 gånger.
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm

optodsl
Guru
Inlägg: 3508
Blev medlem: ons apr 15, 2009 20:25
Ort: Eskilstuna

Inlägg av optodsl » tis apr 19, 2011 23:14

yota skrev:Delarna är köpta hos LowRange Offroad men dom flesta delarna är skickade av en annan välkänd firma.
Det du ser på bilden förutom ARB:n väger 90Kg och det betalade jag 1000:- i frakt för med Eskil som har annonserat här på forumet att han tar hit container med delar.
ARB:n tog jag för sig och den betalade jag 7200:- inklusive flygfrakt, moms och tull.
vart fick du tag på ARBn så billigt?
/Magnus

Cheva K2500 -91 6,2TD, i luften axellös
Toyota LC RJ70 -87
www.drawings.hagberga.com

yota
Forumräv
Inlägg: 905
Blev medlem: tor sep 27, 2007 0:57

Inlägg av yota » tis apr 19, 2011 23:34

optodsl skrev:
vart fick du tag på ARBn så billigt?

Ajaj, ser jag skrev fel. 8200:- ska det vara.
Stelaxlad HiLux Diesel
Turboconvert + IC 1.8 Bar Boost
Superflex bladfjädrar +4"
Bilstein 5150 12"
2 x arb airlocker
CM knutar + axlar bak & fram
Smörjbara bussningar runt om
mm. mm

Skriv svar