Nybörjare behöver teknisk hjälp
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Nybörjare behöver teknisk hjälp
Tjenare
Nybliven cherokeeägare som hittat till detta fantastiska forum. Har några tekniska frågor som jag hoppas att den samlade expertisen här kan ge mig en lösning på.
När bilen står på tomgång så dör den efter en stund, sedan omöjlig att starta igen. Startmotorn går men inget händer. Orsak?
Ojämn bromsverkan mellan framaxel och bakaxel..........bromsar mer bak än fram. Orsak?
Tack på förhand
MVH / CK
Nybliven cherokeeägare som hittat till detta fantastiska forum. Har några tekniska frågor som jag hoppas att den samlade expertisen här kan ge mig en lösning på.
När bilen står på tomgång så dör den efter en stund, sedan omöjlig att starta igen. Startmotorn går men inget händer. Orsak?
Ojämn bromsverkan mellan framaxel och bakaxel..........bromsar mer bak än fram. Orsak?
Tack på förhand
MVH / CK
-
- Användare
Grand Cherokee började tillverkas -93...
Det är förmodligen en Cherokee XJ, tillverkades mellan -84 o -00/01...
Bromsfelet kan även bero på felmonterade bromsbackar bak. (Trumbromsar)

Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
-
- Hemmastadd
-
- Användare
-
- Användare
Bockar och bugar. Ska kolla på detta. Återkommer med resultat.Lattjolajban skrev:89:a. Bör finnas ett startrelä under plastskyddet strax bakom batteriet.
Kolla + matningen dit, går en kraftig kabel dit.
Den brukar kunna fela.
Kolla även så motor och chassi har tillräckligt med jord vilket de sällan har..
// CK
Vakum i tanken.
Hej vet ej om du fått ordning på bilen men min var lika dan, så jag provade utan tank lock och då stannade den inte. satt lera i avluftningsslangen till tanken. 

-
- Användare
Re: Vakum i tanken.
O fan...ska testa detta vid tillfälle.......kan detta också påverka att det är svårt att starta den direkt efter att den stannat?Texas330 skrev:Hej vet ej om du fått ordning på bilen men min var lika dan, så jag provade utan tank lock och då stannade den inte. satt lera i avluftningsslangen till tanken.
// CK
Heltklart
Ja för tusan! det går för trögt för pumpen att pumpa fram bensinen pga av undertrycket som uppstår i tanken.men efter att den stått en stund så har det kommit in luft igen och då brukar den starta igen,för att sedan dö igen.
lycka till mvh Mattias

Great things happen when Jeep and mud converge. Stora saker händer när jeep och lera sammanstrålar.
-
- Användare
Nu har jag fått tillbaka bilen från verkstaden och det var precis som många trodde, felmonterade bromsbackar. Skönt att det äntligen löst sig. Nu är det bara besiktning kvarjeepetorp skrev:Grand Cherokee började tillverkas -93...![]()

// CK
-
- Användare