Så på lördags morgon åkte jag, mor & far samt syster upp till Årjäng, i hopp om att hitta min framtida räser.

Kom fram till Årjäng, och mycket riktigt, där stod den på en gård och väntade.
Lite roligt var ju dock att denne killen hade varit och köpt en "ny" pajero, denna stod också på gården, och nog fan var det samma som jag ringde på tidigare i veckan

Efter en snabb koll och provkörning konstaterades att det blev affär och vi drog vidare, jag glad i hågen med ett nytt projekt.
Stannar till vid OKQ8 och tankar upp den inför våra dryga 30 mil hem.
Några mil på väg så börjar bilen hacka, spotta och gå allmänt dåligt, baktänder även. Tittar på syster som åker med och vi konstaterar "Inte bra"
Förre ägaren hade nämnt att den hade börjat hacka och gå lite dåligt någon gång, men jag uppfattade aldrig riktigt det, så vi svängde in till sidan och ringde till honom.
"Pröva och dra lite fram och tillbaka i choken" sa han.
Vi fortsatte och då gick bilen bra igen... I något mil, sedan var det dags igen, prövar med choken, nä, ingen skillnad.
Vi hankar oss fram iaf, stannar någon gång och stänger av, då går bilen bra igen, men när vi kommer in i Karlstad och precis passerat Max, MCD, Burger King ETC så dör bilen

Prövar få igång den, men nä, bilen är stendöd, går runt, men startar inte. Något måste göras, bilen bogseras ner till parkeringen för undersökning.
Här konstateras att pumpen inte suger något när man kör på statern

Vi bogserar bilen en bit, men konstaterar att det här håller aldrig, 20 mils bogsering kommer ta en evighet.
Vi kollar vad det kostar att ta en bärgare hem, 8.000 PLUS självrisk på förs. Knappast lönt...
Bilen parkeras då i Molkom över natten och nästkommande dag (Idag, Söndag 1 Maj) åker jag och far ner till mitt jobb och lånar en lastväxlare och blåser upp 20 mil till Molkom och hämtar bilen.
som tur var så hade ingen varit på bilen och allt såg ut som när vi lämnade den.
Ekipaget för hemfärden:

Utrustning:
CD-spelare
Fjädrad förarstol
Extra instrumenten
Buckshot Maxxis Mudder (31"?)
AWN manuella frihjulsnav
Båge fram
AC

Weber dubbelports förgasare, öppet filter
Rövvärme
Att göra:
Få igång motorn [X]
Kolla över ev rost, rostlaga [y]
Snorkel (Dumt med öppet filter på offroadbil) []
Nya kofångare [X]
Limma upp innertaket []
Vinsch [X]
Karosshöja []
Ta bort resterande AC komponenter [X]
Bygga om avgas [X]
Fyrkantsprofil till trösklar []
Hasplåt under tank Alt flytta till bagage []
Byta Vattenpump [X]
Extraljus [X]
Det är det jag kommer på för tillfället, kommer jag på något mer så uppdaterar jag listan/orna!