Rek. på storlek av däck o fälg till 6" höjning på Jeep
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Rek. på storlek av däck o fälg till 6" höjning på Jeep
Som rubriken säger, vad rekomenerar ni... ni som är kunniga.

-
- Användare
-
- Hemmastadd
Detta beror på hur du ska använda bilen...
33x12.5x15" går in men kommer ta i skärmar om du är i skogen och flexar..
Köper du nån form av skärmbreddare av typ cut out får du in 35x12.5x15"
33" klarar du dig på orginal axlar om du tar det vackert... när du däremot går upp till 35" kan det vara en god ide att börja uppgradera axlarna med chromemoly drivaxlar mm mm...
Detta råder det såklart delade meningar om... men jag talar ur egen erfarenhet!
33x12.5x15" går in men kommer ta i skärmar om du är i skogen och flexar..
Köper du nån form av skärmbreddare av typ cut out får du in 35x12.5x15"
33" klarar du dig på orginal axlar om du tar det vackert... när du däremot går upp till 35" kan det vara en god ide att börja uppgradera axlarna med chromemoly drivaxlar mm mm...
Detta råder det såklart delade meningar om... men jag talar ur egen erfarenhet!
-
- Användare
-
- Användare
Jag är novis det är det e därför jag vänder mig till er.
jag vill ju inte att det ska se dumt ut jämte höjningen, men det ska ju vara nån funktion i det hela oxå misstänker jag.
33" har jag väl haft lite i tankarna, men om ni skulle rekomendera större o uppgraderingar till axlarna, o inte skiljer alltför mycket i pengaväg, så kan det ju vara intressant.
jag vill ju inte att det ska se dumt ut jämte höjningen, men det ska ju vara nån funktion i det hela oxå misstänker jag.
33" har jag väl haft lite i tankarna, men om ni skulle rekomendera större o uppgraderingar till axlarna, o inte skiljer alltför mycket i pengaväg, så kan det ju vara intressant.
Läs lite byggtrådar på t.ex. naxja så får du en bättre uppfattning av vad som behöver göras med förstärkning/byte av axlar, utväxling, flåda/slip yoke, kardaner, styrning etc. etc. etc. med hänsyn till olika höjning/däckstorlekar.
Om du sedan kan avgränsa dina frågeställningar lite så är det lättare att få bra svar här
Mvh
Johan
Om du sedan kan avgränsa dina frågeställningar lite så är det lättare att få bra svar här

Mvh
Johan
TEAM HORRED CUSTOMS