Efter kvällsskiftet
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
Efter kvällsskiftet
Jaha eftersom det sker så lite uppdateringar när man väl kommer hem efter jobbet när man jobbar kväll så måste väl ändå denna tråd hållas vid liv tycker jag. Här kan man ta upp allt från blöjbyte till däckbyte!

Vem vare som skvätte? Ler-Turken?
-
- Rutinerad
Re: Efter kvällsskiftet
Bra initiativitchingclimb skrev:Jaha eftersom det sker så lite uppdateringar när man väl kommer hem efter jobbet när man jobbar kväll så måste väl ändå denna tråd hållas vid liv tycker jag. Här kan man ta upp allt från blöjbyte till däckbyte!

Trodde bara de var jag vaken, kan ju inte sova så hoppar in här lite då och då ihopp om uppdateringar.... men blir lika besviken varje gång

kan ju ta och berätta om vad som hände mej nu i veckan.
Vi börjar från början och historian handlar om mobiltelefoner..
Jag har alltid haft svårt att hålla dem vid liv speciellt länge, runt 3-4 månader brukar de hålla, köpte en sony ericsson i december och för några veckor sedan gick högtalaren sönder så gick inte prata.
kollade då runt efter en som skulle vara lite mer hållbar, Hittade då en Samsung 271 Xcover.
Den verkade som den perfekta telefonen för mej, Vattentät till 1m i 30min, Stöttålig, Reptålig skärm, damm/smuts tålig mm
Sagt och gjort, köpte en i måndags och allt kändes riktigt bra bara lite svår att förstå.
Sedan i tisdags (dum som jag är) så skulle jag bara göra ett litet test och se om den verkligen var vatten tät,

Funkade fint några timmar efter det. Sedan pratade jag med någon en stund och när jag sedan la på så var skärmen svart men knapparna lyste.
Fick skärman att starta lite men började sedan blinka för att slutligen slockna igen, plockade isär den och stoppade den i ugnen på 50grader för att se om vattnet skulle förvinna.. hade inne den en timma eller nått sånt.
Testade igår kväll om den funkade men icke då, idag tog jag med ericssonen och samsungen till elgiganten och skulle lämna in dem båda.
När jag kom dit så funkade samsungsfan! så fick in lämnat ericssonen iaf.
Lagom till att jag kom till bussen så började samsungen strula igen och skärmen blinkar, hade den i en burk ris och i ugnen idag igen, har blivit mycket bättre men inte helt bra än.. Hoppas den blir bra över helgen.
Vid inköp tänkte jag ju att de var de bästa jag kunde köpa, gör ju inget om man skulle smutsa ner den på nån träff, bara skölja av när man kommer hem.. men får hoppas den blir hel igen

4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Ford F350 Flatbead 7,3
Jag brukar alltid ha med extra motor och vxllådsl oljaitchingclimb skrev:I morgon blir det styra upp det sista inför mitt första 4x4 äventyr. Vad bör man ha med sig?
Har just nu;
Fylld Verktygslåda
Trädstroppar
Massa bränsle
Snus
Winchslyna
Gott humör
Regnkläder
Tandborste
kylarglykol, en stor dunk med rent vatten, en hel rulle svetstråd (används som ståltråd), stratkablar, isskrapa
4x4 Engineering Sandhill
Ford F350 Flatbead 7,3
Ford F350 Flatbead 7,3
-
- Guru
Sanering
Saneringkit för olja och plåster mot blod är åxå bra .. 
Inget man hoppas behöva använda men dock så bra att ha med sig..
/R

Inget man hoppas behöva använda men dock så bra att ha med sig..
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

4x4power skrev: Jag brukar alltid ha med extra motor och vxllådsl olja
kylarglykol, en stor dunk med rent vatten, en hel rulle svetstråd (används som ståltråd), stratkablar, isskrapa
En extra motor verkar väl vara lite väl överkurs eller??

Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Åker man suzuki med tomgång på 8000rpm så är de nödvändigtBertilson skrev:
En extra motor verkar väl vara lite väl överkurs eller??

4x4 Engineering Sandhill
Ford F350 Flatbead 7,3
Ford F350 Flatbead 7,3
Re: Efter kvällsskiftet
kan ju ta och berätta om vad som hände mej nu i veckan.
Vi börjar från början och historian handlar om mobiltelefoner..
Jag har alltid haft svårt att hålla dem vid liv speciellt länge, runt 3-4 månader brukar de hålla, köpte en sony ericsson i december och för några veckor sedan gick högtalaren sönder så gick inte prata.
kollade då runt efter en som skulle vara lite mer hållbar, Hittade då en Samsung 271 Xcover.
Den verkade som den perfekta telefonen för mej, Vattentät till 1m i 30min, Stöttålig, Reptålig skärm, damm/smuts tålig mm
Sagt och gjort, köpte en i måndags och allt kändes riktigt bra bara lite svår att förstå.
Sedan i tisdags (dum som jag är) så skulle jag bara göra ett litet test och se om den verkligen var vatten tät,
Funkade fint några timmar efter det. Sedan pratade jag med någon en stund och när jag sedan la på så var skärmen svart men knapparna lyste.
Fick skärman att starta lite men började sedan blinka för att slutligen slockna igen, plockade isär den och stoppade den i ugnen på 50grader för att se om vattnet skulle förvinna.. hade inne den en timma eller nått sånt.
Testade igår kväll om den funkade men icke då, idag tog jag med ericssonen och samsungen till elgiganten och skulle lämna in dem båda.
När jag kom dit så funkade samsungsfan! så fick in lämnat ericssonen iaf.
Lagom till att jag kom till bussen så började samsungen strula igen och skärmen blinkar, hade den i en burk ris och i ugnen idag igen, har blivit mycket bättre men inte helt bra än.. Hoppas den blir bra över helgen.
Vid inköp tänkte jag ju att de var de bästa jag kunde köpa, gör ju inget om man skulle smutsa ner den på nån träff, bara skölja av när man kommer hem.. men får hoppas den blir hel igen
Verkar som att du ska satsa på en telefon från sonim nästa gång.
http://www.youtube.com/watch?v=RrEFUYwiHfM
Finns massor av liknande tester om du söker på Sonim. Är själv sugen på en för att ha vid skoterkörning, skogsarbete och dylikt när min Desire HD känns lite bräcklig

-
- Rutinerad
Sitter så här på nattkvisten o funderar på spiral konvertering.
Men blir hela tiden besviken på valpramen som är helt rak.
Så jag får sitta en stund till å fundera.
Partol eller Range Rover bärarmar är ju frågan....?
Sen fjäder o stötdämpar valet. Vore fint om man körde på mjuka lite längre.
Så det är väl bara till att väga willysen fram o bak sen fixa nått från biltema/skroten.
Men blir hela tiden besviken på valpramen som är helt rak.
Så jag får sitta en stund till å fundera.
Partol eller Range Rover bärarmar är ju frågan....?

Sen fjäder o stötdämpar valet. Vore fint om man körde på mjuka lite längre.
Så det är väl bara till att väga willysen fram o bak sen fixa nått från biltema/skroten.

Vem vare som skvätte? Ler-Turken?
-
- Forumräv