Hjälp med att välja diffspärr fram på GC-96

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

JoDal
Användare
Inlägg: 51
Blev medlem: lör nov 06, 2010 19:24
Ort: Enköping

Hjälp med att välja diffspärr fram på GC-96

Inlägg av JoDal » lör maj 28, 2011 16:09

Har plockat ner diffen i framaxeln, funderar på att sätta in en diffspärr när jag ändå har allt öppet.
Någon som har något förslag på var man skall vända sig om man har en Grand cherokee -96?

klenis
Rutinerad
Inlägg: 263
Blev medlem: fre sep 07, 2007 20:41
Ort: upphärad
Kontakt:

Inlägg av klenis » lör maj 28, 2011 17:24

billigast = lockright (men det gör bilen lite bångstyrig då den låser vid gaspådrag/motorbroms)
bäst = ARB (tryckluftdriven spärr, spärrar då du bestämmer vid tryck på knappen..kräver kompressor)
alternativ = ox-locker (som ARB men aktiveras med vajer via spak)

fler alternativ finns säkert, sök på lockers till Dana30..
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;

peterand
Beroende
Inlägg: 1380
Blev medlem: lör maj 19, 2007 19:55
Ort: Grönby / Skåne

Inlägg av peterand » lör maj 28, 2011 18:57

klenis skrev:billigast = lockright (men det gör bilen lite bångstyrig då den låser vid gaspådrag/motorbroms)
Då ZJ har 249 fördelningslåda (alltid 4wd) funkar INTE lockright.

Titta på en TrueTrac, en mycket bra lösning till framaxeln.

Vill man andra helt spärrbara finns

ARB
Eaton Elocker
Auburn ECTED (använder jag själv och är mycket nöjd)
OX

Köper du hel spärrbara enligt ovan kan du lika bra montera heavy duty drivaxlar också, ZJns orginal kommer bara hålla några meter ut i skogen....
Peter 0761-891995
peterlunda@gmail.com
-------------------------------------
Fyrkrafs

JoDal
Användare
Inlägg: 51
Blev medlem: lör nov 06, 2010 19:24
Ort: Enköping

Inlägg av JoDal » lör maj 28, 2011 23:14

peterand skrev:
klenis skrev:billigast = lockright (men det gör bilen lite bångstyrig då den låser vid gaspådrag/motorbroms)
Då ZJ har 249 fördelningslåda (alltid 4wd) funkar INTE lockright.

Titta på en TrueTrac, en mycket bra lösning till framaxeln.

Vill man andra helt spärrbara finns

ARB
Eaton Elocker
Auburn ECTED (använder jag själv och är mycket nöjd)
OX

Köper du hel spärrbara enligt ovan kan du lika bra montera heavy duty drivaxlar också, ZJns orginal kommer bara hålla några meter ut i skogen....
Hallå
Var kan man hitta truetrack någonstans. Pris?
Hade ricktat in mig på lockright men får hitta något annat då,
Är inte helt låsbara bra mycket dyrare?
Tittade på steppn chris sida o såg power trax skulle de va nått?

Skriv svar