Har plockat ner diffen i framaxeln, funderar på att sätta in en diffspärr när jag ändå har allt öppet.
Någon som har något förslag på var man skall vända sig om man har en Grand cherokee -96?
Hjälp med att välja diffspärr fram på GC-96
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
billigast = lockright (men det gör bilen lite bångstyrig då den låser vid gaspådrag/motorbroms)
bäst = ARB (tryckluftdriven spärr, spärrar då du bestämmer vid tryck på knappen..kräver kompressor)
alternativ = ox-locker (som ARB men aktiveras med vajer via spak)
fler alternativ finns säkert, sök på lockers till Dana30..
bäst = ARB (tryckluftdriven spärr, spärrar då du bestämmer vid tryck på knappen..kräver kompressor)
alternativ = ox-locker (som ARB men aktiveras med vajer via spak)
fler alternativ finns säkert, sök på lockers till Dana30..
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Då ZJ har 249 fördelningslåda (alltid 4wd) funkar INTE lockright.klenis skrev:billigast = lockright (men det gör bilen lite bångstyrig då den låser vid gaspådrag/motorbroms)
Titta på en TrueTrac, en mycket bra lösning till framaxeln.
Vill man andra helt spärrbara finns
ARB
Eaton Elocker
Auburn ECTED (använder jag själv och är mycket nöjd)
OX
Köper du hel spärrbara enligt ovan kan du lika bra montera heavy duty drivaxlar också, ZJns orginal kommer bara hålla några meter ut i skogen....
Hallåpeterand skrev:Då ZJ har 249 fördelningslåda (alltid 4wd) funkar INTE lockright.klenis skrev:billigast = lockright (men det gör bilen lite bångstyrig då den låser vid gaspådrag/motorbroms)
Titta på en TrueTrac, en mycket bra lösning till framaxeln.
Vill man andra helt spärrbara finns
ARB
Eaton Elocker
Auburn ECTED (använder jag själv och är mycket nöjd)
OX
Köper du hel spärrbara enligt ovan kan du lika bra montera heavy duty drivaxlar också, ZJns orginal kommer bara hålla några meter ut i skogen....
Var kan man hitta truetrack någonstans. Pris?
Hade ricktat in mig på lockright men får hitta något annat då,
Är inte helt låsbara bra mycket dyrare?
Tittade på steppn chris sida o såg power trax skulle de va nått?