glapp i diff
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
glapp i diff
På min Dana 35 (utan diffbroms) har pinnen som håller planethjulen och spärrar drivaxlarna blivit sliten och en midja bildats mitt på till följd att drivaxlarna kan glappa in och ut i diffen. Är detta ett vanligt fenomen?
Mycket märkligt...
Jag har aldrig hört talas om det. Axeln snurrar ju i princip lika fort som mittenpinnen, förutom när man svänger eller står med diagonalspinn.
Skulle tro att man kan köra många tusen mil i rondeller innan det uppstår slitage.
Jag tror Du har problem nån annanstans, som orsakar detta slitage.
Men ställ även frågan på Jeep Club Swedens forum, eller jeepsweden...
Jag har aldrig hört talas om det. Axeln snurrar ju i princip lika fort som mittenpinnen, förutom när man svänger eller står med diagonalspinn.
Skulle tro att man kan köra många tusen mil i rondeller innan det uppstår slitage.
Jag tror Du har problem nån annanstans, som orsakar detta slitage.
Men ställ även frågan på Jeep Club Swedens forum, eller jeepsweden...
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
Re: glapp i diff
Hade något liknande på min gc-96 bytte bägge diffklump lagren, sedan slutade det att glappa. Kostade ca 600 spänn för bäggeHagbard skrev:På min Dana 35 (utan diffbroms) har pinnen som håller planethjulen och spärrar drivaxlarna blivit sliten och en midja bildats mitt på till följd att drivaxlarna kan glappa in och ut i diffen. Är detta ett vanligt fenomen?
Kolla in tråden klonk fr fram
-
- Guru
- Kontakt:
Kan nog vara lite svårt att få det bra, OM det nu går att lägga på ny / mer metall på "pinnen"..Hagbard skrev:Det kan ju vara en grej... Tror du att det går att metallpålägga axeln? Annars är det väll bara att leta efter en klump.
Känner du ingen som jobbar på nån mekanisk verkstad?
Köp isåfall ett axel-ämne i hyfsat rätt storlek, och med bra härdning, så kan dom svarva till en ny åt dig.
Ett litet tips i all välmening

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com