Nya blad runt om, vad ska man köpa???
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nya blad runt om, vad ska man köpa???
Måste fixa nya blad till bilen då den lutar åt höger och bladen nästan är helt raka. Vad ska man köpa? Tittat på Oldman Emu blad och det blir då 4st bakblad isf lr ska man köpa de billigare blad på SBVAB? skiljer mycket i pengar. Hjälp vet inte riktigt hur jag ska göra...
Fan, jävla oflyt hela ti'n!
Kolla på min byggtråd, länk i signaturen. RUF bladen är lesjöforsblad, köpte jag på ebay för under 2000:- inkl. frakt och det ska vara riktigt bra kvalitet. Bak bli det YJ-blad, CJ ska också funka.
Kinabladen är rent skräp, funkar absolut inte på en spoad bil som ska gå i skogen, de håller inte.
Kinabladen är rent skräp, funkar absolut inte på en spoad bil som ska gå i skogen, de håller inte.
TEAM HORRED CUSTOMS
Nu får du allt förklara dej varför skulle inte kina bladen fungera på en spoad bil, vad är skillnaden.oxyjohan skrev:Kolla på min byggtråd, länk i signaturen. RUF bladen är lesjöforsblad, köpte jag på ebay för under 2000:- inkl. frakt och det ska vara riktigt bra kvalitet. Bak bli det YJ-blad, CJ ska också funka.
Jo jag vet skillnaden, det är att dom flesta glömmer att flytta genomslagsgummina, det finns nog inga blad som klarar att så stor negativ böjning som det medför.
Jag har kört med kinablad i flera år utan problem.
Men visst finns det blad som är bättre men om det är värt pengarna vet jag inte.
JAK
-
- Guru
Intressant
Intressant att läsa då min bil har säckat ihop diagonalt ? ! ?
Menar ni att SBVAB är billigt skit eller har jag missat nåt? ?
Är ute efter att få så likt original som möjligt och använder den till mjuk körning och är ospoad..
/R
Är ute efter att få så likt original som möjligt och använder den till mjuk körning och är ospoad..
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

Jag har hört så mycket gnäll om dessa så något måste det väl ligga i det? Blad som är krokiga efter en träff etc.JAK skrev:Nu får du allt förklara dej varför skulle inte kina bladen fungera på en spoad bil, vad är skillnaden.oxyjohan skrev:Kolla på min byggtråd, länk i signaturen. RUF bladen är lesjöforsblad, köpte jag på ebay för under 2000:- inkl. frakt och det ska vara riktigt bra kvalitet. Bak bli det YJ-blad, CJ ska också funka.
Jo jag vet skillnaden, det är att dom flesta glömmer att flytta genomslagsgummina, det finns nog inga blad som klarar att så stor negativ böjning som det medför.
Jag har kört med kinablad i flera år utan problem.
Men visst finns det blad som är bättre men om det är värt pengarna vet jag inte.
JAK
Jag har själv kört ganska tuff tävlingskörning med kombination av Suzuki och valpblad och det har hållt hyffsat utan bumpstops, nu kommer jag dock att bygga med gummin när jag kostar på mig nya fina blad

TEAM HORRED CUSTOMS
Att man måste flytta infjädringsstoppet är väl bara halva lösningen.
När man SPOA:r blir ju avståndet mellan däckets underkant och och
fjädern större vilket ökar vridmonetet på fjädern vilket gör att den
kan bli S-formad. Detta blir ännu värre då man monterar större
däck också. Fix för detta är ju momentstag.
Vilken efffekt skadar fjädern mest ?
/Bo W.
När man SPOA:r blir ju avståndet mellan däckets underkant och och
fjädern större vilket ökar vridmonetet på fjädern vilket gör att den
kan bli S-formad. Detta blir ännu värre då man monterar större
däck också. Fix för detta är ju momentstag.
Vilken efffekt skadar fjädern mest ?
/Bo W.
Re: Intressant
Dom billiga SBVAB bladen verkar hålla helt okej mär man är SPUA så till ditt användningsområde är dom prisvärda.Wild_Devil skrev:Intressant att läsa då min bil har säckat ihop diagonalt ? ! ?
/R
Satt en uppsättning sånna på en jag köpte som var SPOA, dom såg ut som W:n med en jätteknäck över axlen. Tror det är axelvridet som tar dom.
Jag kommer köpa Lesjöforsfjädrarna till min, dom har jäkligt gott rykte i UK.
I aim to misbehave