STARTMOTOR problem 2500 silverado

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

HenkeS
Beroende

STARTMOTOR problem 2500 silverado

Inlägg av HenkeS » ons jun 15, 2011 8:08

Ska försöka förklara mitt problem så gott det går.

Alltså en 91a 2500 silverado 350 bensinare, När man vrider på starten så snurrar det å låter som vanligt/som det ska men plötsligt kan det låta som att det är tvär hugger emot å den tappar ork, det är inte alltid detta fenomen, när den stått över natten händer detta inte, men efter man startat första gången så fortsätter det så där under dagen.

Har hänt en enda gång att den bara klickat oxå. kanske kan vara bra att tillägga :roll:

Håller startmotorn på säga upp sig :( eller kan det vara något elektroniskt på vägen? ex tändningslås/ startspärren för lådan/ relä ?? :?

Har testkört motorn lös, då funkar startmotorn utan synbart eller hörbart problem,
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!

warn__89
Användare

Inlägg av warn__89 » tis jun 21, 2011 18:55

hadde samma problem med min cheva s10 jag bytte start motor så funkaq de klockrent pga start motorn va så dålig så den blev överhättad till slut fickjag använda en extra bil plus ett extra batteri. billiga startmotorer finns på yourex tror jag de heter skilde en tusenlapp i pris. annars provar du lägga en kabel mellan b+ och impuls kabeln funkar de hela tiden då så är de nått annat fel. lycka till
För att va gammal och erfaren måste man först vara ung och galen

Skriv svar