Stora jänkepickisar med gigantiska tutor på flaket har man ju sett på Youtube, men att skohorna ner ett trepipigt amerikanskt tåghorn under huven på en oskyldigt gubbig Peugeot 504 kändes roligare. Så jag gjorde det.
Klart överraskningsmoment för cyklister och annat oknytt när en gammelbil låter mer som ett godståg i Arizona.
Jag köpte min begagnad i Sverige, annars är det väl hornblasters och trainhorns i USA som gäller.
De tar en jävla plats med tre rejäla horn och trycktank med kompressor, så räkna inte med att få ner allt under huven på en modern bil.
OBELIX skrev:Vill se besiktningsgubbens min när han trycker på tutan....
Det är inte så svårt att flytta tillbaka kabelskon till originaltutan. Hornen, tanken och kompressorn sitter fast med buntband och spännremmar för att jag inte ville borra i motorrummet på en fin originalbil, så det tar väl två minuter att riva ut allt.
Så besiktningsmannen behöver inte oroa sig!
Norrhyttan skrev:Stora jänkepickisar med gigantiska tutor på flaket har man ju sett på Youtube, men att skohorna ner ett trepipigt amerikanskt tåghorn under huven på en oskyldigt gubbig Peugeot 504 kändes roligare. Så jag gjorde det.
Klart överraskningsmoment för cyklister och annat oknytt när en gammelbil låter mer som ett godståg i Arizona.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när" viewtopic.php?t=14499
Många år sedan sist... Sålde Peugeoten i dagarna och rev ur hornen.
Som tröst har jag en S10-pickup med 4-pipigt Hornblaster Shocker XL och 20-liters trycktank. Den låter jääävligt mycket mer än Peugeoten gjorde.
Har även en ny laddning Shocker-horn på väg hem som ska hamna i bruks-Passaten. Där är det trångt om saligheten, men det ska gå. DET blir ett riktigt överraskningsmoment för den som försöker trängas på Essingeleden!
Så här låter pickupen på låga 90 PSI arbetstryck, normalt tryck är 150 PSI.
Även familjebrukskombin har fått en likadan uppsättning som pickuppen, ett Shocker XL med fyra pipor, 1/2-tums magnetventil och Viair-kompressor på 24-literstank i bagaget (bredvid barnvagnen).
Vem misstänker den här oskyldiga dieselknattraren?
Bakom grillen ser det ut så här.
Och innanför ena gallret i stötfångarhörnet sitter en bössa till.
Gott om plats kvar att lasta barnvagn och matkassar, och snabbkopplingar för el och luft om man behöver mer utrymme.