lite om karosshöjning
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
lite om karosshöjning
lite läsning att tänka på för den som aldrig gjort en kaross höjning.
http://chuckschevytruckpages.com/bodylifts.html
http://chuckschevytruckpages.com/bodylifts.html
cheva wrangler K10 350/700 -87:a
cheva silverado C10 6,2/350 -79:a
cheva silverado C10 6,2/350 -79:a
Större däck utan att flytta tyngpunkten lika mycket som en fjädrings höjning hade gjort.
Jag har både kaross och fjäder höjt min.
En 4,5 tums höjning på min Disco hade blitt jävligt dyrt/krångligt. Då så mycket annat påverkas med vinklar å skit.
Nu har jag 2" fjäder och 2,5" kaross höjt och det blev bra för mig.
Jag har både kaross och fjäder höjt min.
En 4,5 tums höjning på min Disco hade blitt jävligt dyrt/krångligt. Då så mycket annat påverkas med vinklar å skit.
Nu har jag 2" fjäder och 2,5" kaross höjt och det blev bra för mig.
LAND ROVER skadad.
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden
För att försöka uppnå bättre egenskaper. Själv föredrar jag höjningar som knappt syns.Olof skrev:Det vore betydligt mer intressant om någon kunde förklara varför man vill höja karossen????
![]()
![]()
Men som gör underverk för terrängegenskaperna.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Jag la till karosshöjning för att få till det lilla "extra" som behövdes när det hade börjat krävas stora modifieringar av hjulupphängningen för att få mer höjning den vägen.
Jag är i möjligaste mån emot karosshöjning då jag inte gillar utseendet som blir när karossen hamnar "ovanpå" ramen.
Behovet av karosshöjning är ju olika på olika bilar, vissa är ju enklare och billigare än andra att fixa fjädringshöjning på.
Jag är i möjligaste mån emot karosshöjning då jag inte gillar utseendet som blir när karossen hamnar "ovanpå" ramen.
Behovet av karosshöjning är ju olika på olika bilar, vissa är ju enklare och billigare än andra att fixa fjädringshöjning på.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders