renovering av blazer, som sket sig
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
renovering av blazer, som sket sig
Köpte in en blazer -83 med 6.2 med trasig låda som ligger i skuffen för 7000:-
Köpte fälgar med däck 31:or 4000:-
Köpte slotmagsfälgar 15" 4000:-
Köpte allting som behövs för att renovera chassit från lmctruck med nya spindelleder, lager, tätningar, bussningar, bromsdetaljer osv för 13500:-
Köpte nya utväxlingar 4,56 med lager till axlarna för 10000:-
Rullade in bilen idag och synade av den nog med en kompis innan renoveringen. Karossen var skit, kostar 25-30k att laga allt rost med ekonomiplåten som behövs, tänkte att ramen är ju säkert schysst, men inte då. Den hade nästan rostat av vid bakre fjäderfästet, Men dragbalken var helt ny??? Motorn är säkert slut då det kom ut 4-5 liter glykol när man tappade ur oljan.
Hur ska man göra? Känner mig som ett pucko, och skulle det mot all förmodan finnas någon som vill köpa grejjerna jag köpt så hör gärna av er.
Har även köpt en släpvagn för att kunna förflytta aset då jag saknar garage och måste hålla till i jobbets verkstad för 42000:-
Känns som man kunde tagit ett halvår ledigt från jobbet och supit istället
Köpte fälgar med däck 31:or 4000:-
Köpte slotmagsfälgar 15" 4000:-
Köpte allting som behövs för att renovera chassit från lmctruck med nya spindelleder, lager, tätningar, bussningar, bromsdetaljer osv för 13500:-
Köpte nya utväxlingar 4,56 med lager till axlarna för 10000:-
Rullade in bilen idag och synade av den nog med en kompis innan renoveringen. Karossen var skit, kostar 25-30k att laga allt rost med ekonomiplåten som behövs, tänkte att ramen är ju säkert schysst, men inte då. Den hade nästan rostat av vid bakre fjäderfästet, Men dragbalken var helt ny??? Motorn är säkert slut då det kom ut 4-5 liter glykol när man tappade ur oljan.
Hur ska man göra? Känner mig som ett pucko, och skulle det mot all förmodan finnas någon som vill köpa grejjerna jag köpt så hör gärna av er.
Har även köpt en släpvagn för att kunna förflytta aset då jag saknar garage och måste hålla till i jobbets verkstad för 42000:-
Känns som man kunde tagit ett halvår ledigt från jobbet och supit istället
VW golf tdi -99
Surt. Kan räcka med nya topplockspackningar för att få bukt med glykolproblemet i motorn, ett vanligt problem. Tyvärr är det även vanligt med sprickor i både block o toppar man man får ju försöka tänka positivt.
25-30k får man massor med karossdelar för, nya framskärmar kostar ca 1500-2000 kr/st, innerskärmar fram kostar en dryg femhundring styck, dörrar 1500 styck, hela bakskärmar kostar ca 3000 styck och en baklucka 3000. Det blir i runda slängar 17000, och då är delarna köpta här i sverige. Många delar går ju även att hitta i hyfsat skick begagnade. Dom golvplåtar och balkar som behövs köper man i "lösvikt" o bygger själv, det är ju mest platta ytor.
Att ramen rostat vid bakre fjäderfästet är nog inte helt ovanligt, samlas ju en massa skit på insidan av ramen vid sidorna av tanken. Skrotas dock en del bilar som har fräschare ram där bakdelen kan doneras.
25-30k får man massor med karossdelar för, nya framskärmar kostar ca 1500-2000 kr/st, innerskärmar fram kostar en dryg femhundring styck, dörrar 1500 styck, hela bakskärmar kostar ca 3000 styck och en baklucka 3000. Det blir i runda slängar 17000, och då är delarna köpta här i sverige. Många delar går ju även att hitta i hyfsat skick begagnade. Dom golvplåtar och balkar som behövs köper man i "lösvikt" o bygger själv, det är ju mest platta ytor.
Att ramen rostat vid bakre fjäderfästet är nog inte helt ovanligt, samlas ju en massa skit på insidan av ramen vid sidorna av tanken. Skrotas dock en del bilar som har fräschare ram där bakdelen kan doneras.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Guru
Ram
Ram har jag stående som är rensad så den kan du lätt kolla på noga och även lätt att få med sig...
Karossen var det inte mycket med men den kan du få med på köpet om du vill..
Pisilää eller vad killen heter här har väl åxå Blazerdelar till salu och för nåt år sen så var det en tokfin Blazer-kaross till salu här för vill minnas 10´Skr så du böver inte måla fan på väggen riktigt än..
Men surt låter det och jag förstår om du deppar och tappar gnistan ändel..
Hoppas det löser sig för dig..
/R
Karossen var det inte mycket med men den kan du få med på köpet om du vill..

Pisilää eller vad killen heter här har väl åxå Blazerdelar till salu och för nåt år sen så var det en tokfin Blazer-kaross till salu här för vill minnas 10´Skr så du böver inte måla fan på väggen riktigt än..
Men surt låter det och jag förstår om du deppar och tappar gnistan ändel..
Hoppas det löser sig för dig..
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

Välkommen in i bilhobbyn, sådant händer när man köper gamla bilar.
Kompisen håller på med ett projekt just nu.
Det enda som var riktigt friskt på den bilen var torpeden...
Och dåren har bestämt sig för att bilen skall bli bil igen.
Så han har byggt sig en krympsträckare och ett engelskt hjul för att själv kunna fixa nya plåtar..
Kompisen håller på med ett projekt just nu.
Det enda som var riktigt friskt på den bilen var torpeden...
Och dåren har bestämt sig för att bilen skall bli bil igen.
Så han har byggt sig en krympsträckare och ett engelskt hjul för att själv kunna fixa nya plåtar..
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Jag har bestämt mig iaf. Allt som rör min blazer ska säljas. Jag vore tacksam om nån hjälpte mig bli av med utväxlingarna, känns som dom är aningen svårsålda :/
Jag har ju min gula ambulanspickis som jag kan leka med oxå. Aningen mycket med 2 jänkeobjekt om man vill behålla tjejjen oxå
Jag har ju min gula ambulanspickis som jag kan leka med oxå. Aningen mycket med 2 jänkeobjekt om man vill behålla tjejjen oxå

VW golf tdi -99
Det mycket av dom där prylarna du har som jag kunde tänkt mig att köpa, i princip allt utom mercamotorn... Men pengar till det finns tyvärr inte i nuläget.
Mitt råd är att annonsera ut grejerna på blocket istället. Att sälja saker o försöka få vettigt betalt för dom här är väldigt svårt, dom flesta som läser här är väldigt "ekonomiska" av sig...
Mitt råd är att annonsera ut grejerna på blocket istället. Att sälja saker o försöka få vettigt betalt för dom här är väldigt svårt, dom flesta som läser här är väldigt "ekonomiska" av sig...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders