grymt fränt bygge följer denna grymma tråd



Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Största risken är nog att avgaserna går vilse på vägen ut i de grova rörenstruggling skrev: 6. Finns de någon nackdel med att sätta inloppet så där tvärt in ist för en y form?? å fforutom att de inte e centrerat o ena röret kanske får mera avgaser...
Kan du beskriva det bättre hur den beter sig?struggling skrev:har fortfarande problem me hoppig/vibrerande gång..
härom dan hitta ja en spricka i torisions balken svetsa den o de vart lite bättre.. värkar va många orsaker... nästa e nog styrdämpare...
va e de som den hjälper bäst imot svängningar el "vibrationer" enda glapp ja har nu är i styrsnäckan kan lite glapp där få bilen nästan o kör bar me 40 is däck???
Styrdämparen är egentligen till för att spara styrleder etc från chockbelastningar (och även dina leder kanske).struggling skrev:... nästa e nog styrdämpare...
va e de som den hjälper bäst imot svängningar el "vibrationer" enda glapp ja har nu är i styrsnäckan kan lite glapp där få bilen nästan o kör bar me 40 is däck???
I ditt fall har det nog ingen som helst betydelse...skulle du ha en strip bil och försöka få ut så mycket som möjligt ur motorn kanske du skulle vinna nån häst där eftersom avgaserna inte får ett jämnt flöde ut...men som sagt så är dethär inte trim å vinnstruggling skrev: 6. Finns de någon nackdel med att sätta inloppet så där tvärt in ist för en y form?? å fforutom att de inte e centrerat o ena röret kanske får mera avgaser...
vibrerar i ratten som nästan övergår i studsande.. eller nästan ryckningar i ratten som ett hjul skulle vara löst.. japp irok diagonalerGrottulf skrev:Största risken är nog att avgaserna går vilse på vägen ut i de grova rörenstruggling skrev: 6. Finns de någon nackdel med att sätta inloppet så där tvärt in ist för en y form?? å fforutom att de inte e centrerat o ena röret kanske får mera avgaser...![]()
Kan du beskriva det bättre hur den beter sig?struggling skrev:har fortfarande problem me hoppig/vibrerande gång..
härom dan hitta ja en spricka i torisions balken svetsa den o de vart lite bättre.. värkar va många orsaker... nästa e nog styrdämpare...
va e de som den hjälper bäst imot svängningar el "vibrationer" enda glapp ja har nu är i styrsnäckan kan lite glapp där få bilen nästan o kör bar me 40 is däck???
Du hade Irok diagonaler va?
Kan det va så enkelt som obalans i däcken, det kan vara väldig obalans original på dessa har jag förstått...
Diagonaler brukar bli platta av av stå över natten också, blir det bättre när man kört ett tag?