nu ska den höjas:)

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

per-ole
Forumräv

Inlägg av per-ole » sön jun 26, 2011 0:47

vart kan man fåtag på musse märket ??

grymt fränt bygge följer denna grymma tråd :D :D :D

struggling
Rutinerad

Inlägg av struggling » fre jul 15, 2011 23:13

per-ole skrev:vart kan man fåtag på musse märket ??

grymt fränt bygge följer denna grymma tråd :D :D :D

dekommer i från deklatrim.se leta runt lite där hittar du de nog;)
6,5 t -silverado =jobbil (9,5 hög)

viewtopic.php?t=15641

cheva van = ölbil
m5 touring = ögonsten

struggling
Rutinerad

Inlägg av struggling » fre jul 15, 2011 23:16

har fortfarande problem me hoppig/vibrerande gång..
härom dan hitta ja en spricka i torisions balken svetsa den o de vart lite bättre.. värkar va många orsaker... nästa e nog styrdämpare...
va e de som den hjälper bäst imot svängningar el "vibrationer" enda glapp ja har nu är i styrsnäckan kan lite glapp där få bilen nästan o kör bar me 40 is däck???

viewtopic.php?t=15641

cheva van = ölbil
m5 touring = ögonsten

struggling
Rutinerad

Inlägg av struggling » fre jul 15, 2011 23:36

vart less på leta fel.. så tog tag i de delar jag har liggandes o väntar:)

mission i dag kallas "big pipes saves lives"

steg 1
Bild
2.
Bild
3.
Bild
4. (trodde aldrig de skulle funka så bra me vanlig vinkelslip)
Bild
5.
Bild
6. Finns de någon nackdel med att sätta inloppet så där tvärt in ist för en y form?? å fforutom att de inte e centrerat o ena röret kanske får mera avgaser...
Bild
7.
Bild
8.
Bild
9.
Bild
10.
Bild
11. kommer...... färg och värme sköldar ( typ galler plåt som bockas runt de stående rören..

viewtopic.php?t=15641

cheva van = ölbil
m5 touring = ögonsten

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » lör jul 16, 2011 0:44

struggling skrev: 6. Finns de någon nackdel med att sätta inloppet så där tvärt in ist för en y form?? å fforutom att de inte e centrerat o ena röret kanske får mera avgaser...
Största risken är nog att avgaserna går vilse på vägen ut i de grova rören :wink:
struggling skrev:har fortfarande problem me hoppig/vibrerande gång..
härom dan hitta ja en spricka i torisions balken svetsa den o de vart lite bättre.. värkar va många orsaker... nästa e nog styrdämpare...
va e de som den hjälper bäst imot svängningar el "vibrationer" enda glapp ja har nu är i styrsnäckan kan lite glapp där få bilen nästan o kör bar me 40 is däck???
Kan du beskriva det bättre hur den beter sig?
Du hade Irok diagonaler va?
Kan det va så enkelt som obalans i däcken :vetej:, det kan vara väldig obalans original på dessa har jag förstått...
Diagonaler brukar bli platta av av stå över natten också, blir det bättre när man kört ett tag?

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » lör jul 16, 2011 0:59

struggling skrev:... nästa e nog styrdämpare...
Styrdämparen är egentligen till för att spara styrleder etc från chockbelastningar (och även dina leder kanske).
Så det är aldrig en dålig styrdämpare som orsakar problem,
däremot kan den hjälpa till att maskera ett problem som orsakas av något annat...

Nutti
Forumräv

Inlägg av Nutti » lör jul 16, 2011 14:18

struggling skrev: 6. Finns de någon nackdel med att sätta inloppet så där tvärt in ist för en y form?? å fforutom att de inte e centrerat o ena röret kanske får mera avgaser...
I ditt fall har det nog ingen som helst betydelse...skulle du ha en strip bil och försöka få ut så mycket som möjligt ur motorn kanske du skulle vinna nån häst där eftersom avgaserna inte får ett jämnt flöde ut...men som sagt så är dethär inte trim å vinn :lol:
den som är född med tumme mitt i handen använder plånboken

LowFlow
Forumräv

Inlägg av LowFlow » ons jul 20, 2011 9:55

Coolt bygge som faen! Följs! :P

struggling
Rutinerad

Inlägg av struggling » ons jul 20, 2011 20:24

Grottulf skrev:
Största risken är nog att avgaserna går vilse på vägen ut i de grova rören :wink:
struggling skrev:har fortfarande problem me hoppig/vibrerande gång..
Kan du beskriva det bättre hur den beter sig?
Du hade Irok diagonaler va?
Kan det va så enkelt som obalans i däcken :vetej:, det kan vara väldig obalans original på dessa har jag förstått...
Diagonaler brukar bli platta av av stå över natten också, blir det bättre när man kört ett tag?
vibrerar i ratten som nästan övergår i studsande.. eller nästan ryckningar i ratten som ett hjul skulle vara löst.. japp irok diagonaler
var ock ballanserade 2 däck,de som satt fram o var lite sneslitna sattes bak och de som satt bak ballanserades (sand) och sattes fram oballanserade var de 0,5 kg sammanlagt "oballans" men de som nu sitter bak är o "ny"ballanserade me den ga sanden kvar men kan kanske oballans fram övergå till styrningen vid grov oballans???
tar jag kvart i 3 på framdäcken (upplyft) glappar de ca 05 cm men de följs med hela vägen till snäckan... kan de vara felet.. men tycker att den mera borde bli slingrig ist för vibrerande/hoppande av de... isf kanske en styrdämmpare skulle få bort lite iaf tänkte jag.... troligt???

viewtopic.php?t=15641

cheva van = ölbil
m5 touring = ögonsten

struggling
Rutinerad

Inlägg av struggling » ons jul 20, 2011 20:40

LowFlow skrev:Coolt bygge som faen! Följs! :P
tackar:)

viewtopic.php?t=15641

cheva van = ölbil
m5 touring = ögonsten

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » ons jul 20, 2011 21:47

Jag har lite problem med vobbel/slag i framvagnen på min stora blazer oxå, vid ca 55 och upp till 65 km/h börjar framhjulen vobbla rejält för att vid högre hastighet än så sluta igen. Problemet uppkom efter axelbytet och dom senaste däcken, innan har jag aldrig haft nåt liknande problem.

Även jag har konstaterat ett glapp i styrsnäckan, tror det inte blev helt rätt justerat när jag bytte utgående axeln. Ska testa att försöka justera bort glappet så får man se hur resultatet blir. Förresten så är mina däck helt obalanserade.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Stoft
Användare
Kontakt:

Inlägg av Stoft » mån jul 25, 2011 22:00

Fläskigt bygge!
Dodge RAM 1500
5.2L Magnum

LynxTalk.se - Sidan för dig som åker Lynx !

2500silverado
Användare

Inlägg av 2500silverado » sön aug 07, 2011 8:14

Mycket grymt bygge. :D

struggling
Rutinerad

Inlägg av struggling » tis aug 16, 2011 23:10

fick äntligen tummarna ur o rotade lite i "högen me delar som ska på bilen någon gång" o hittade gangsterkepsen... skrek efter att de var hans tur...

vägrade göra hål i taket så testar en annan metod..
Bild

Bild

la skärmen på taket,mätte in den,gjorde körnslag i hålen och slipade senare upp runt körnslagen inför svetsning...
Bild

lite trix var de me alla vinklar, men tillslut satt den där...
Bild

grunndat och klart... färgen på allt kommer senare.. men även den ligger i högen...
tror den kommer passa bra in på stuket av bilen..... lyserna och färg kvar..
Bild
Bild

sen kom ja fram till hur alla bilar borde vara... va kan inte vara bättre en att sitta bekvämt under,med en öl i ena handen och skruva med den andra...
Bild

viewtopic.php?t=15641

cheva van = ölbil
m5 touring = ögonsten

Rössvik
Veteran

Inlägg av Rössvik » fre aug 26, 2011 13:30

angående ditt problem med styrningen så tror ja tyvärr att de mesta av problemet ligger i dina däck :cry: har liknande problem på min gmc 94a(6a lyft 6,5td 37´creepy crawler) och har balanserat mina däck men det blev inte helt bra ändå doch hjälpte styrdämparen mot spåriga vägar och en del vobblande men lämna in bilen på en ordentlig framvagns inställning gjorde det o de e helt klart värt pengarna mvh
lift your truck fat chicks can´t jump!

Skriv svar