Kan ju göra en liten lätt update. Bilen gick ju fint i borås bortsett från att generatorremmen var väldigt skrikig av sig. När generatorn en gång beställdes ihop med dom andra motordelarna så blev det fel, den ska egentligen sitta på en nyare motor med multirem och passar därför inte ihop med sträckaren på min motor. Ett hemmabygge bestående av ett plattjärn med två hål i löste problemet. Ett tag... Så småningom klarade inte bulten som håller generatorn i blocket av belastningen utan gick av. Lösningen kommer nedan: (hmm kom precis på, det kanske ska sitta nåt sånt fäste original? Satt iaf inte på min motor, men kan ju vara nån som plockat bort det en gång i tiden)
Nu sitter i alla fall generatorn stadigt och laddar som aldrig förr. Kan nog behövas då jag känner på mig att det kommer bli en del vinschning på high chaparral till helgen. (både för egen del men även vinschning av andra då jag är en hjälpsam en)
Fick även svetsat dit ett par grävmaskinskrokar fram på bilen, blir enklare att koppla stroppar om jag ska dra upp småbilar och jag kan även använda dom att linda upp vajern på så slipper man rulla in den varje gång den använts.
Jahapp då var bilen klar för träff igen, ska bara tankas oxå. Det är dags för ett oljebyte i axlarna men det får vänta tills träffen är avklarad, kommer inte köra bilen på vägen ner så det har inte så stor betydelse. Snarare bättre att vänta då...
Jag har för övrigt en ledig plats nedanför generatorn där jag kan sätta valfri remdriven pryl, har även en ledig remskiva på vevaxeln. Men har har inte kommit på nån mer utrustning jag kan behöva? En generator till går ju, men tycker inte jag har så stor nytta av det.