Inför 2012 SCC!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Inför 2012 SCC!
Tänkte vi kunde börja bolla lite med hur 2012 skall se ut och vilka möjligheter som finns att få ihop en cup nästa år med.
Vilka vill åka och hur många som reda börjat planera.
Jag har i alla fall planer på att ytterligare bygga om min svarta räcer och utveckla dels drivlinan till hållbarare variant, bygga om 8274an till snabbare dito och vinch bakåt.
Lägger till en omröstning så kan alla ge lite hint om hur många vi kan tänkas bli.
Tycker ni omröstningen skall vara annorlunda så ropa till så ändrar jag...
Vilka vill åka och hur många som reda börjat planera.
Jag har i alla fall planer på att ytterligare bygga om min svarta räcer och utveckla dels drivlinan till hållbarare variant, bygga om 8274an till snabbare dito och vinch bakåt.
Lägger till en omröstning så kan alla ge lite hint om hur många vi kan tänkas bli.
Tycker ni omröstningen skall vara annorlunda så ropa till så ändrar jag...
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Re: Inför 2012 SCC!
Precis som det här året har jag för avsikt att deltaga så mycket jag kan. Av erfarenhet vet jag att det kör ihop sig ibland och därför tar jag inte alternativ 1.
Jag är beredd att offra en eller flera körningar för att vara med och arrangera istället. Allt beror på hur mycket tid jag får hemifrån.
Det känns väldigt viktigt att vi får till en fungerande scen för Challenge i Sverige, så vi måste alla hjälpa till att arrangera och ragga deltagare.
Jag är beredd att offra en eller flera körningar för att vara med och arrangera istället. Allt beror på hur mycket tid jag får hemifrån.
Det känns väldigt viktigt att vi får till en fungerande scen för Challenge i Sverige, så vi måste alla hjälpa till att arrangera och ragga deltagare.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Re: Inför 2012 SCC!
x2MrHawk skrev:Kommer köra allt jag har möjlighet till.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Re: Inför 2012 SCC!
Jag är inne på Calles linje, köra så mycket som möjligt och inte oäven till att hjälpa till någon tävling istället för att köra.
Tycker detta är mycket roligaren än en vanlig träff, även om jag inte tycker att det skall vara för svårt
Tycker detta är mycket roligaren än en vanlig träff, även om jag inte tycker att det skall vara för svårt

En liten Jimny slinker förbi
Re: Inför 2012 SCC!
Jag kommer att köra allt jag kan, i år har det blivit alla tävlingar so far 

TEAM HORRED CUSTOMS
Re: Inför 2012 SCC!
oxyjohan skrev:Jag kommer att köra allt jag kan, i år har det blivit alla tävlingar so far
Samma här
/Jocke
Re: Inför 2012 SCC!
Kommer självklart försöka åka nästa år!
Viktigt att arrangörerna kommer ut med datum så snabbt som möjligt! Så man kan plannera efter det och inte lägga tävlingarna samtidigt eller för tätt!
Om det är någon som funderar på att kanske kunna arrangera men inte vet hur man skall göra eller tycker det verkar besvärligt! Hör av er här på forumet så löser vi det med gemensamma krafter... Finns en hel del erfarenhet här!
Mvh// Jonas

Viktigt att arrangörerna kommer ut med datum så snabbt som möjligt! Så man kan plannera efter det och inte lägga tävlingarna samtidigt eller för tätt!
Om det är någon som funderar på att kanske kunna arrangera men inte vet hur man skall göra eller tycker det verkar besvärligt! Hör av er här på forumet så löser vi det med gemensamma krafter... Finns en hel del erfarenhet här!
Mvh// Jonas
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Re: Inför 2012 SCC!
Kommer du köra med egen bil nästa år:?:Vanderlei skrev:samma häroxyjohan skrev:Jag kommer att köra allt jag kan, i år har det blivit alla tävlingar so far
/Jocke
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Re: Inför 2012 SCC!
BorkJonas skrev:Kommer du köra med egen bil nästa år:?:
Troligtvis inte. Även om jag får fixat bilen så finns det nog inte någon co-driver. Blir att åka med Johans Sucka tror jag.
/J
Re: Inför 2012 SCC!
Ett förslag för att kunna få folk att hjälpa till och att folk ska kunna vara frånvarande av annan orsak på en tävling utan att förlora poäng är att har man 5 körningar under cupen så får man bara räkna sina 4 bästa eller om det är så att du har hjälpt till eller frånvarat av annan orsak från en tävling så att du bara har kunnat ha möjlighet att köra 4 tävlingar så blir det dem per automatik som räknas. // Jonas
Re: Inför 2012 SCC!
Låter som en utmärkt idé tycker jag, då kan man ju fortfarande vara o fajtas om titeln (om man nu vill det dvs) även om man är med o arrangerar sin "hemmatävling"7en skrev:Ett förslag för att kunna få folk att hjälpa till och att folk ska kunna vara frånvarande av annan orsak på en tävling utan att förlora poäng är att har man 5 körningar under cupen så får man bara räkna sina 4 bästa eller om det är så att du har hjälpt till eller frånvarat av annan orsak från en tävling så att du bara har kunnat ha möjlighet att köra 4 tävlingar så blir det dem per automatik som räknas. // Jonas
I aim to misbehave
Re: Inför 2012 SCC!
MrHawk skrev:Låter som en utmärkt idé tycker jag, då kan man ju fortfarande vara o fajtas om titeln (om man nu vill det dvs) även om man är med o arrangerar sin "hemmatävling"7en skrev:Ett förslag för att kunna få folk att hjälpa till och att folk ska kunna vara frånvarande av annan orsak på en tävling utan att förlora poäng är att har man 5 körningar under cupen så får man bara räkna sina 4 bästa eller om det är så att du har hjälpt till eller frånvarat av annan orsak från en tävling så att du bara har kunnat ha möjlighet att köra 4 tävlingar så blir det dem per automatik som räknas. // Jonas

Fan, jävla oflyt hela ti'n!
Re: Inför 2012 SCC!
Med den mängden som har svart i omröstningen så borde det finnas många klubbar som skulle vara sugna på att arrangera en deltävling, borde ju blir lite klirr i kassan för klubbarna eller?
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.
Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offroadmetalworx.se/
http://www.red-winches.com
http://www.goodwinch.com
http://www.trail-gear.com
Re: Inför 2012 SCC!
En annan lösning på problemet är att vi lobbar för en regeländring så att den som arrangerar själv kan deltaga i tävlingen fullt ut och tillgodoräkna sig resultatet.
Sjävklart ger detta fördelar, men det är ju upp till var och en att skaffa sig den möjligheten. Ett drivet lag betraktar då möjligheten att arrangera en tävling även som en väg att vinna cupen.
När det gäller cup så har jag fått uppfattningen att vi inte kommer kunna köra en cup inom ORE nästa år, då reglementet inte tillåter det egentligen. Årets cup är dock sanktionerad av SBF, som gärna vill ha igång challenge som sport igen, så inga konstigheter där.
Jag tycker att ORE är extremt viktigt för att vi ska få nya lag, och min drömbild är att vi har en ORC-cup med två, eller flera, klasser och vid sidan av det ett antal fristående ORE-tävlingar så att de som är intresserade av att pröva på, alternativt inte vill köra så hårt, har en chans.
Nu lever vi i en verklighet där deltagarantalet är ett av de största problemen för att få sporten stark. Trots att vi haft, åtminstone för mig, oväntat många lag i årets cup är nog tiden inte mogen för tävlingar inom både ORE och ORC.
Det är nog klokt om vi alla funderar igenom vad vi själva vill köra nästa år och vad vi tror behövs för en hållbar framtid för svensk challenge.
Sjävklart ger detta fördelar, men det är ju upp till var och en att skaffa sig den möjligheten. Ett drivet lag betraktar då möjligheten att arrangera en tävling även som en väg att vinna cupen.
När det gäller cup så har jag fått uppfattningen att vi inte kommer kunna köra en cup inom ORE nästa år, då reglementet inte tillåter det egentligen. Årets cup är dock sanktionerad av SBF, som gärna vill ha igång challenge som sport igen, så inga konstigheter där.
Jag tycker att ORE är extremt viktigt för att vi ska få nya lag, och min drömbild är att vi har en ORC-cup med två, eller flera, klasser och vid sidan av det ett antal fristående ORE-tävlingar så att de som är intresserade av att pröva på, alternativt inte vill köra så hårt, har en chans.
Nu lever vi i en verklighet där deltagarantalet är ett av de största problemen för att få sporten stark. Trots att vi haft, åtminstone för mig, oväntat många lag i årets cup är nog tiden inte mogen för tävlingar inom både ORE och ORC.
Det är nog klokt om vi alla funderar igenom vad vi själva vill köra nästa år och vad vi tror behövs för en hållbar framtid för svensk challenge.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00