Slitet Höger fram däck 1-2m mer än de andra
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Slitet Höger fram däck 1-2m mer än de andra
samt att ratten rister lite lätt vid 70-80km/h för att sen försvinna. Bilen är helt nyservad plus inlämnad på balansering med..
Var kan det komma ifrån?? Tacksam för hjälp
Var kan det komma ifrån?? Tacksam för hjälp
epic wrangler condition
Re: Slitet Höger fram däck 1-2m mer än de andra
Laasbilar nöter iaf däcken på höger sida mer då vägen alltid ska luta lite åt höger för att vattnet ska rinna av.
Kan kanske vara nåt sånt på din bil oxå.
Kan kanske vara nåt sånt på din bil oxå.
---------------------------
Daniel Sjöström
Nissan patrol 2,8td -91
Bmc mini 1000 -68
Daniel Sjöström
Nissan patrol 2,8td -91
Bmc mini 1000 -68
-
- Användare
- Kontakt:
Du skriver att den blivit balanserad, har du gjort hjulinställning? Kostar runt 7-800 och om de gör det datastyrt vilket de bör göra så får du siffror på vinklar o mm på varje hjul och kan se om något är snett. Det kan vara någon vinkel som är lite fel kanske?
När vår dagligbil slet högerfram så var det för att bakaxeln var sned efter att jag backat in den i en stubbe tex...
När vår dagligbil slet högerfram så var det för att bakaxeln var sned efter att jag backat in den i en stubbe tex...
-
- Användare
har gjort bjulinställning. fått papper på alla värden. killen på JJS däck i Falkenberg (pålitliga killar) visade o förklarade alla värden för mig. det enda som inte var hundra var bakaxeln men på wranglern så är den stel så går inte att göra ngt åt det.
framvagns värdena ser bra ut. kan ställa upp framhjulen mer för att få mer slitage mitt på däcket, men då blir den ännu spårigare och inget han rekommenderade. Killen på firman pumpade upp däcken till 26 kilo, sen har jag pumpat dem 2 extra till 28 kilo efter instruktion av honom.
Det är ju väldigt liten skillnad men ändå konstigt =) sen är jag ju väldigt noggrann.
Känner vibration i ratten vid 70-80km/h sen försvinner det! Kan det ha att göra med det?
MVH/
Johan Tonde
framvagns värdena ser bra ut. kan ställa upp framhjulen mer för att få mer slitage mitt på däcket, men då blir den ännu spårigare och inget han rekommenderade. Killen på firman pumpade upp däcken till 26 kilo, sen har jag pumpat dem 2 extra till 28 kilo efter instruktion av honom.
Det är ju väldigt liten skillnad men ändå konstigt =) sen är jag ju väldigt noggrann.
Känner vibration i ratten vid 70-80km/h sen försvinner det! Kan det ha att göra med det?
MVH/
Johan Tonde
epic wrangler condition
-
- Användare
nej men breddad 4cm med aluspacers.
har ett 5cm höjningkit liggande men vågar inte sätta på det nu =)
epic wrangler condition
börjar va ett slitet hjullager? prova plocka av spacers och känn om de beter sig likadant, (borde kännas mindre) utan spacer då däcket kommer till rätt spårvidd.blacksahara77 skrev:nej men breddad 4cm med aluspacers.
Don't be fooled by imitations...Get Real, Get Mopar!!!