Byta fördelningslåda WJ -99
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Byta fördelningslåda WJ -99
Är det någon som har koll på om det finns någon fördelningslåda med båda utgående axlarna till höger alt höger/mitten som passar på en 45RFE? Sitter en NV247 idag. För det är väl inte så att bultmönstret är symetriskt eller runt så att man kan vrida fördelningslådan.
Kör Daihatsu 303 GLT Irok 39,5or
Re: Byta fördelningslåda WJ -99
Nä det är inte symetriskt, har jag för mig. Kan kolla i morgon. Och fördelaren mår inte bra uppochned. Men det är samma som alla andra Jeepar från slutet -80-tal och framåt. Kan en Cheva-fördelare passa??
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Finns det inte någon Jeep modell där fördelningslådan sitter vriden lite? Har för mig att jag sett något om det.Olof skrev:Nä det är inte symetriskt, har jag för mig. Kan kolla i morgon. Och fördelaren mår inte bra uppochned. Men det är samma som alla andra Jeepar från slutet -80-tal och framåt. Kan en Cheva-fördelare passa??
Ska kolla lite och se var det var jag såg det någonstans...
/Thomas
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
Håller på å spånar på ett framtida bygge, när Wjn gjort sin plikt som familjebil
Det skulle spara mkt jobb att byta låda, ist för att bygga om axlarna.

Det skulle spara mkt jobb att byta låda, ist för att bygga om axlarna.
Fan! kan inte hitta var jag såg infonthomasv skrev:Finns det inte någon Jeep modell där fördelningslådan sitter vriden lite? Har för mig att jag sett något om det.Olof skrev:Nä det är inte symetriskt, har jag för mig. Kan kolla i morgon. Och fördelaren mår inte bra uppochned. Men det är samma som alla andra Jeepar från slutet -80-tal och framåt. Kan en Cheva-fördelare passa??
Ska kolla lite och se var det var jag såg det någonstans...
/Thomas

Men mellan automaten och fördelningslådan sitter det väl en form av adapter va?
Tror det var den som hade ett vridet bultmönster, men oljepickupen måste ju se lite anorlunda ut då.
Länkaget var nog olika också, men på en "vanlig" JEEP slår den ju i golvet om man försöker vrida lådan, så vettefan vad det var för modell. Borde bli lite skumt med urtappningsplugen också....
Får leta vidare, det var bilder och allt!
/Thomas
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
Har typ 90tals chevor främre kardan till höger?
Min (-95 blazer) har kardan på förarsidan iaf. Tror dom flesta har det, då man aldrig byter fördelningslåda när man skickar på andra framaxlar på dom, utan får leta efter axlar som har diff på förarsidan.
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna