Hjälp mig att laga Rocky!

Behöver du transporthjälp, mekhjälp eller står du strandad någonstanns så är detta delen för dig.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mats G
Nybörjare

Hjälp mig att laga Rocky!

Inlägg av Mats G » sön okt 02, 2011 18:48

Finns det någon i närheten av Leksand som kan tänkas sig att laga koppling (tror jag) på min gamla Daihatsu Rocky diesel -87?
Den har rasat och är ej körbar. Det mesta annat är i gott skick och jag behöver den som plogbil. Hjälper du mig så får vi ordna transport på något sätt, jag har inte varmbonat garage, bara carport.
Hör av dig om du har kunskap,tid, ork över!
Mats Gelotte
0247-33241

niva_mats
4x4xnerd

Re: Hjälp mig att laga Rocky!

Inlägg av niva_mats » sön okt 02, 2011 19:20

Byta koppling på rockyn är inget svårt alls.
Den måste dock upp så du kan ta ner lådan på backen eller så lyfter man ur motorn för att fixa.
Man behöver 2 stk 10 mmfastanycklar, 17 mm nyckel och 19 mm. gärna några spärrnycklar av samma dimension, långskaftare är oxå fint att ha. och 2 st 14 gaffelnycklar .
Tänk på att du även lär behöva byta stödlagret om sitter inne i svänghjulet. Det är mm mått på detta så du kan få det på vilken lagerförsälning som helst.

Jag har plockat runt en del på sådana lådor och det är riktigt lätt.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Skriv svar