Samma bil som Vitara men med lite extra lampor på skärmarna o lite annat.
Fick Köpta bilen av Marcus efter att ha tjatat ett tag

Såg ut såhär när ja fått hem och tvättat den.

Det va gott om rost och lite annat att laga. Bilder på rost är inge kul att visa men en bild ska ni få.

Den fick ett hemma byggt kaross lyft på 60mm och en biltema höjjning. En vinsch i nosen fick den också.

En omgång nya Cragar fälgar med mudzilla 31" och en lockright i bakaxeln blev det. Den såg rätt fräsch ut innan första skogsturen

Framvagnen har ja mekkat endel med för att få den smidig.
Variant 1 av länkarmarna såg ut såhär.

Detta fästet är nästan obligatoriskt om man vill att framaxeln ska hålla

Den fick en Hagan widening. Man flyttar ut dom bakre länkarms infästningarna 1" utåt. En spacer mellan inre och yttre drivaxel på förarsidan. På passagerar sidan så får man svetsa ihop en ner svarvad drivknut och ytter ändan av en inre drivaxel. Sen passar en yttre drivaxel från förarsidan.

Modell 2 av länkarmarna blev sådär. Förhöjd fjäderskål och skiftade spindelleds fästen.

Köpte ett par 5,125 diffar från Franks manuella Vitara. Min automatare hade 4,625 så 5,12 gjorde gott både i skogen och på vägen

En distans till övre leden på bakaxeln kan va bra.

En godkänd båge krävdes för att få vagnsbok. Fick göra om den lite efter denna bilden togs, då stöttorna ska sitta i radien och inte där inne där ja satt dom.

Efter något år i skogen så tröttna ja lite på färgen och kom på att vit/svart kanske skulle se bra ut.

Tyvärr så såg det inte alls så bra ut som ja trodde det skulle göra.
En månad senare så satte jag kapen i bakluckan och byggde in nummerplåten.

Gott med eget lack garage

Köpte en snorkel för att få lite roligare stuk på bilen. Vadar sällan så djupt så ja behöver en men det ser fränt ut

Kapat till ett par halk skydd till huven och ett huv nät som visat sig vara mycket praktiskt (Tack Carfrigge för den ideen)

En ny bakre kofångare behövdes och så fick jag liv i en trasig ebay vinsch

Utvändig bur hade stått på listan länge men pga problem med Verktygsbodens leverans av rätt matriser så tog det 1½år extra

Nu är vi framme i nutid.
Det kommer mer modds snart men mer om det senare